Brandurile româneşti au nevoie de promovare. Acesta este un lucru clar, iar ministrul-delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini vrea să facă demersuri în acest sens începând chiar de anul viitor. „Îmi doresc să fie un exemplu de promovare a brandurilor româneşti acea campanie denumită de mine “Cumpără produse româneşti de calitate”. De aceea, am gândit ca, începând din anul viitor să facem două târguri mari de branduri româneşti, unul în perioada de primăvară şi altul în perioada de toamnă. Aceste campanii de promovare a produselor naţionale sunt deja prezente în multe ţări europene. Cumpărând un produs românesc, menţii un loc de muncă, este un slogan pe care doresc să-l readuc în atenţia cumpărătorilor români”, a declarat ministrul Maria Grapini cu ocazia unui eveniment găzduit de Patronatul Tinerilor Intreprinzători din România în parteneriat cu Direcţia de Implementare a Programelor pentru IMM-uri (DIPIMM) din cadrul Ministerului Economiei şi Patronatul Naţional al Femeilor de Afaceri din IMM-uri. Promovarea produselor şi a brandurilor româneşti de calitate va fi făcută printr-o strategie a ministerului de resort, în toate lanţurile hoteliere româneşti, la ambasade, precum şi la sediile Institutului Cultural Român (ICR). Vor fi astfel promovate prin ICR îndeosebi produse meşteşugăreşti şi artizanale. Ministrul Grapini doreşte ca programele de promovare a produselor româneşti de calitate să ia amploare, chiar şi prin stabilirea unor parteneriate public-private în acest sens.