„Marele experiment numit Legea Educaţiei Naţionale”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Marele experiment numit Legea Educaţiei Naţionale”

Eveniment 10 Februarie 2011 / 00:00 638 accesări

Soarta Educaţiei din România a fost pecetluită, ieri, odată cu intrarea în vigoare a Legii Educaţiei Naţionale în varianta propusă de ministrul de resort, Daniel Funeriu, fără ca nicio modificare propusă de sindicate să fie luată în considerare. Potrivit reprezentanţilor Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), intrarea în vigoare a actului normativ va duce la distrugerea iremediabilă a sistemului de educaţie. „Ministrul Educaţiei, Daniel Petru Funeriu, a început de astăzi (ieri - n.r.) să coordoneze marele experiment numit Legea Educaţiei Naţionale, transformându-ne pe noi toţi - profesori, elevi, părinţi - în simpli cobai de laborator”, a declarat preşedintele FSLI, Simion Hăncescu. Faptul că Legea Educaţiei nu va realiza o reformă viabilă a Învăţământului românesc şi că este doar praf în ochii românilor, asmuţiţi în prealabil împotriva a tot ceea ce înseamnă cadru didactic de un Guvern capabil să conducă numai dezbinând, este demonstrat chiar de măsurile prevăzute în actul normativ. Mai exact, este vorba de reducerea a 15.000 de posturi începând cu acest an, de modificarea ciclurilor de învăţământ fără a se asigura, însă, infrastructura necesară trecerii clasei pregătitoare şi clasei a IX-a la învăţământul obligatoriu. Mai mult, după terminarea celor nouă clase obligatorii, absolvenţii vor fi aruncaţi pe piaţa muncii fără nicio calificare, măsura dovedindu-se a fi inutilă. Singura modificare va consta în faptul că elevii nu vor mai abandona şcoala după terminarea clasei a VIII-a, ci după absolvirea clasei a IX-a. Printre modificările cerute de cadrele didactice şi neluate în considerare de Ministerul Educaţiei s-a numărat şi păstrarea titularizării în sistem pentru toate cadrele didactice. Potrivit sindicaliştilor, titularizarea la locul de muncă, aşa cum este prevăzută în noua Lege a Educaţiei, împiedică acoperirea tuturor disciplinelor cu personal calificat şi nu asigură continuitatea în actul de predare la nivelul clasei.

PROTESTE DE AMPLOARE. De asemenea, actul normativ prevede ca profesorii cu grad I, cu 25 de ani vechime, să nu mai beneficieze de norme de predare reduse (de la 18 la 16 ore), neţinându-se cont, în acest fel, atât de uzura psihică a cadrelor didactice, cât şi de practica europeană în acest domeniu. Nici decontarea navetei pentru personalul din învăţământ nu mai este prevăzută în noua Lege. Liderii FLSI au cerut ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, să participe la discuţii cu membrii Biroului Operativ al federaţiei, „aşa cum i s-a mai solicitat într-o adresă oficială”. Totodată, FSLI i-a solicitat şi preşedintelui Traian Băsescu să participe la o întâlnire cu membrii Biroului Operativ pentru a-i prezenta neregulile din sistem. „Singura noastră speranţă este ca o parte din prevederile care ne dezavantajează să fie corectate prin normele metodologice de aplicare a Legii Educaţiei”, a declarat liderul Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar (SLSIP) din Constanţa, prof. Ioana Purcărea. Ea a adăugat că, la nivelul judeţului nostru, sunt semnale potrivit cărora cadrele didactice sunt pregătite să demareze acţiuni de protest de amploare. „Profesorii constănţeni au început să simtă cu adevărat reducerile salariale şi vigorile noii Legi a Educaţiei. Acum au ajuns să-şi dea seama de ceea ce se întâmplă şi sunt conştienţi că dacă nu vor lua măsuri vor avea de suferit”, a precizat liderul SLSIP.

FĂRĂ DIRECTORI. Tot după intrarea în vigoare a Legii Educaţiei, sute de şcoli au rămas fără conducere, prevederile actului normativ stipulând că directorii detaşaţi nu mai pot semna acte sau manageria unităţile, iar deocamdată nici nu pot fi înlocuiţi, ceea ce va duce la blocarea acelor şcoli, a spus liderul „Spiru Haret”, Marius Nistor. „Este grav că directorii unităţilor şcolare care au fost numiţi pe baza unei detaşări în interesul învăţământului, şi nu în urma unui concurs, îşi încetează activitatea şi nu mai pot semna niciun document şcolar. Cei care ar trebui să îi înlocuiască ar trebui să facă parte din Corpul Naţional de Experţi, iar acest corp nu există, urmează să se creeze. Sunt lucruri la care reprezentanţii Ministerului Educaţiei nu s-au gândit”, a declarat Marius Nistor.



12