Am auzit adesea despre cât de nocivă este margarina. Dacă ne uităm însă la reclame, înţelegem că fără margarină nu se poate trăi. Ce ziceţi însă despre margarina cu unt? Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APCR) face prima un pas în faţă şi „îşi exprimă nemulţumirea în legătură cu modul în care agentul economic Orkla Foods România a realizat etichetarea produsului „Margarină Linco cu unt“. Aşa cum este specificat pe etichetă, proporţia untului este de 0,5%. Însă tot aici este indicată şi proporţia de sare, tot de 0,5%, aşa încât ne putem întreba retoric de ce acest produs nu s-a numit „Margarină Linco cu sare““, se arată în comunicatul APCR. „Apreciem că este extrem de improbabilă sesizarea olfactivă a unei cantităţi de 2,5 grame de unt într-o caserolă de 500 grame, aşa cum se menţionează în prezentarea produsului “Linco Cu Unt face orice sandviş un răsfăţ”, păstrând gustul plăcut al untului, dar şi calităţile margarinei”, se mai arată în comunicat. Potrivit specialiştilor APCR, „normele metodologice privind etichetarea alimentelor, adoptate prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2002, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 4 prevăd următoarele: „(1) Informaţiile înscrise pe etichetă nu trebuie să inducă în eroare consumatorii, la achiziţionarea produselor, în privinţa: a) caracteristicilor alimentului şi în special a naturii, identităţii, proprietăţilor, compoziţiei, cantităţii, durabilităţii, originii sau provenienţei sale, precum şi a metodelor de fabricaţie sau de producţie“”.
Ţinând cont de toate elementele analizate mai sus, APCR solicită agentului economic să respecte prevederile legale în materie şi să informeze corect consumatorii asupra produsului menţionat.
Dacă aveţi întrebări sau sesizări, puteţi scrie pe adresele relatiipublice@apc-romania.ro sau office@telegrafonline.ro.