Mari diferenţe în serviciile publice la nivel local

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mari diferenţe în serviciile publice la nivel local

Administrație 20 Septembrie 2008 / 00:00 595 accesări

La nivel local există diferenţe mari între parametrii de furnizare a serviciilor publice, relevă un studiu realizat de Institutul pentru Politici Publice (IPP) în perioada 2004-2007, a declarat Elena Iorga, coordonator de programe în cadrul IPP. “Există diferenţe enorme între parametrii de furnizare ai aceluiaşi serviciu la nivel local. De exemplu, la Galaţi, tariful de colectare a deşeurilor este de 0,1 lei, iar la Buzău, este de 40 de ori mai mare pentru acelaşi serviciu“, a afirmat Iorga în cadrul unei dezbateri susţinute de IPP. Ea a menţionat că, în baza legii accesului public la informaţii, IPP a transmis tuturor municipiilor reşedinţă de judeţ chestionare, solicitînd date complexe despre nouă tipuri de servicii publice: alimentare cu apă şi canalizare, salubrizare, iluminat public, administrarea străzilor, transport public local, termoficare, administrarea domeniului public şi privat, poliţie comunitară, servicii sociale, cultură, taxe şi impozite locale. Din datele studiului reiese că, la finele celor trei ani studiaţi, doar puţin peste jumătate (56%) din municipiile de reşedinţă analizate aveau o strategie de dezvoltare a serviciului public de salubrizare. De asemenea, doar 14,6% din municipii aveau rampe ecologice. Analiza mai arată că, în 2007, doar şase municipii erau iluminate public în proporţie de 100%. În ceea ce priveşte sesizările privind proasta funcţionare a iluminatului public, numărul cel mai mare, în decurs de un an, a fost înregistrat de muncipalitatea Bacău (2.905). La finele lui 2007, doar cinci municipii au elaborat o strategie de dezvoltare a serviciului de administrare a străzilor. Elena Iorga a precizat că IPP susţine necesitatea instituirii unor indicatori de performanţă astfel încît autorităţile să analizeze în funcţie de o medie naţională performanţa unui anumit serviciu. Studiul a fost prezentat în cadrul Conferinţei Parteneriatelor pentru Servicii Publice de Calitate, eveniment organizat de IPP, în parteneriat cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Primăria Braşov.

Taguri articol


12