Marinari blocaţi pe Spica Gaz de Crăciun

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Din vina armatorilor

Marinari blocaţi pe Spica Gaz de Crăciun

Justiție 22 Decembrie 2009 / 00:00 457 accesări

Povestea navigatorilor români de pe Spica Gaz este departe de a se fi încheiat. După trei luni petrecute în rada Portului Pireu (Grecia) dintre cei şapte români blocaţi iniţial pe navă, au rămas numai doi. „După discuţia purtată de consului României în Grecia cu autorităţile portuare din Pireu, am acordat armatorului o săptămână pentru a-şi rezolva problemele. Acest termen a expirat în cursul săptămânii trecute”, a declarat mecanicul şef Alexandru Dinuţu. Joi, 17 decembrie, navigatorii români rămaşi la bordul Spica Gaz şi-au făcut bagajele şi au părăsit nava. Din păcate, reprezentanţii autorităţilor portuare i-au informat că la bordul navei trebuie să rămână un echipaj de siguranţă. Spica Gaz este încărcată cu gaz lichefiat, încărcătură considerată periculoasă. Din acest motiv, la bordul navei trebuie să se afle un anumit număr de navigatori (echipajul de siguranţă). În cazul în care marinarii pleacă şi lasă nava nesupravegheată, li se întocmeşte dosar penal. „Din acest motiv, eu şi Daniel Ion ne-am întors la bordul navei. Am cerut, însă, armatorului, ca în termen de 10 zile fie să ne găsească înlocuitori, fie să descarce nava pentru ca echipajul de siguranţă să nu mai fie necesar”, a precizat Alexandru Dinuţu.

VEŞTI PROASTE Pentru că Ion Cojanu, (bucătar, Constanţa) şi Marian Ichim (motorist, Constanţa) au fost lăsaţi să plece la sfârşitul lunii noiembrie, din motive de sănătate, la bordul navei mai rămăseseră cinci navigatori români (Alexandru Dinuţu - şef mecanic, din Craiova; Liviu Volnea - ofiţer III mecanic, din Constanţa; Vasile Mocanu - timonier, din Brăila; Daniel Ion - motorist, din Năvodari şi Lucian Badea - motorist, din Tulcea). Trei dintre aceştia au plecat spre casă, joi, 17 decembrie. Din păcate, pentru cei doi navigatori rămaşi la bordul Spica Gaz, veştile nu sunt deloc bune. Din septembrie, actele navei au expirat, ceea ce înseamnă că încărcătura nu mai poate fi descărcată. „Fără acte, încărcătura va rămâne la bordul navei. Iar atât armatorul vechi cât şi cel nou sunt faliţi şi nu îşi permit să reînnoiască actele”, a declarat liderul Sindicatului Liber al navigatorilor (SLN) şi totodată reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu. El a adăugat că principalii vinovaţi pentru crearea acestei situaţii sunt armatorii. Din cauza lipsei actelor, nici măcar instanţa judecătorească nu mai poate decide descărcarea navei. În plus, lipsa banilor îi va împiedica pe cei doi armatori să angajeze alţi navigatori, care să îi înlocuiască pe conaţionalii noştrii. Reamintim că, şapte marinari români, şi şapte navigatori filipinezi se aflau, din septembrie 2009, blocaţi la bordul navei Spica Gas, sub pavilion grecesc, în rada Portului Pireu. Vaporul a fost reţinut din cauza unui litigiu declanşat între fostul şi actualul armator. În tot acest timp, navigatorii nu şi-au primit salariile, ei având de recuperat de la armator 75.000 de euro. În prezent, reprezentantul ITF în Grecia a deschis un proces celor doi armatori, în numele echipajului.

Taguri articol


12