Marinari români blocați în porturi după falimentul armatorului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Marinari români blocați în porturi după falimentul armatorului

Eveniment 16 Iulie 2014 / 00:00 751 accesări

Situația ultimelor nave care se aflau în pragul falimentului, având marinari români la bord, s-a soluționat după ce armatorul german Intersea a intrat în faliment. Armatorul, care mai avea şase nave, a intrat în insolvență, responsabilitatea pentru marinarii de la bord fiind preluată de bancă, după cum se stipulează în contractul Inspectoratului Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF). Una din nave, „Fritz“, care are la bord 18 marinari români și un căpitan rus, se află în prezent în portul canadian Oshawa, unde așteaptă ca banca să rezolve procedurile pentru a-i putea trimite pe marinari în țară. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) și reprezentantului ITF în România, Adrian Mihălcioiu, salariile marinarilor sunt achitate inclusiv pentru luna iunie 2014, iar aceștia au hrană suficientă pentru 20 de zile. ”În aceeași situație mai sunt încă cinci nave și sunt afectați de insolvență aproximativ 70 de navigatori români. În toate cazurile, ITF și SLN monitorizează situația astfel încât navigatorii să fie plătiți și repatriați în bune condiții de către bancă”, a precizat Mihăcioiu. El a completat că au fost monitorizate toate cele 53 de nave ale armatorului Intersea, în special cele 15 nave care aveau marinari români la bord. ”Situația mai trebuia rezolvată în cazul acestor șase nave. Toți marinarii sunt plătiți și așteaptă să se întoarcă acasă. Cred că majoritatea marinarilor români sunt constănțeni”, a adăugat reprezentantul ITF. Totodată, el a spus că face presiuni pentru ca banca să rezolve cât de curând repatrierea lor de pe toate cele șase nave, estimând că în aproximativ două săptămâni, maximum o lună, toți românii vor ajunge în țară.

NAVĂ REȚINUTĂ ÎN PORTUL CONSTANȚA Tot reprezentantul ITF a anunțat că o navă bulgărească, „Pearl K“, este reținută în Portul Constanța, pentru că armatorul nu a plătit salariile pentru 13 membri ai echipajului din luna aprilie. La bord sunt 21 de navigatori, din care 4 ucraineni, 2 indieni și 15 bulgari. ”Navigatorii cer armatorilor plata la zi a salariilor (aproximativ 100.000 de dolari) și repatrierea. Noi confirmăm că navigatorii nu vor mai continua voiajul cu această navă”, afirmă Mihălcioiu. El a reamintit faptul că, în ultima perioadă, destul de multe nave au intrat în porturile românești cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Bulgaria. ”SLN și Inspectoratul ITF pentru România susțin că, înainte de intrarea în port, autoritățile portuare să ceară ca plata salariilor echipajelor să fie achitată la zi. Astfel ar fi evitate blocări ale navelor la dană”, a declarat Mihălcioiu.

Taguri articol


12