Încă o navă cu marinari români la bord a fost sechestrată în apele lumii. Este vorba de nava cargo „MV Maersk Tigris“, arestată marți, 28 aprilie, în Golful Persic, ca urmare a unui litigiu comercial, la bordul căreia se află 4 ofițeri români, printre care şi constănţeni. Nava, sub pavilion Insulele Marshall (insule protejate de SUA), se afla în Strâmtoarea Hormuz când a fost înconjurată de mai multe nave de patrulă iraniene, care au tras focuri de avertisment şi au preluat controlul vasului, potrivit reprezentanților Pentagonului. Mai precis, nave ale Gardienilor Revoluţiei s-au apropiat de ea şi i-au ordonat să se îndrepte către teritoriul iranian. Atunci când comandantul a refuzat, navele iraniene au tras focuri de avertizare, obligându-l să se supună cererii lor, potrivit purtătorului de cuvânt al Pentagonului, colonelul Steve Warren. Statele Unite au trimis imediat nave de patrulare, avioane de recunoaștere și distrugătorul „USS Farragut“. SUA monitorizează şi în prezent situaţia, iar în acest moment echipajul se află în siguranță. Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, totodată reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, a precizat, pentru ”Telegraf”, că la bordul navei se află atât 4 români, cât și un bulgar, un rus, un ucrainean, un polonez și 13 persoane din Myanmar. Echipajul nu duce lipsă de hrană și de cele necesare pe navă, potrivit lui Mihălcioiu, care a mai spus că „Maersk Tigris“ va rămâne deocamdată în Golful Persic, până când se va soluționa situația. ”Astfel de arestări se întâmplă peste tot în lume. Nava va rămâne acolo deocamdată, pentru că trebuie să se constate dacă e un litigiu real. Avocați, asigurători, mai multe entități au fost implicate. Avem instituții care vor interveni pentru navigatorii români, dacă va fi cazul. Navigatorii au hrană și tot ceea ce au nevoie”, a spus, pentru ”Telegraf”, Mihălcioiu. Ministerul Afacerilor Externe din România (MAE) a precizat că familiile marinarilor români au fost contactate și sunt ținute la curent cu evoluția cazului. De asemenea, s-a organizat un comitet din partea armatorului, care funcționează non-stop și care ține în permanență legătura cu echipajul. MAE menține legătura permanent cu agențiile de crewing și continuă monitorizarea cu prioritate a evoluției cazului, atât în mod direct, cât și prin intermediul misiunilor diplomatice implicate, care se află în legătură cu autoritățile locale, se arată într-un comunicat al MAE. Strâmtoarea Hormuz este o rută de tranzit importantă pentru petrol. În trecut, Iranul a ameninţat că va bloca strâmtoarea, o măsură care ar putea genera un conflict militar în Golful Persic.