Firma constănţeană de crewing "International Manning Services" (IMS), acuzată de "ţepuirea" a patru marinari români, a fost amendată de reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) cu 100 milioane lei vechi. Potrivit directorului Departamentului Personal Navigant din cadrul ANR, Liviu Grigore, administratorul firmei, Lidia Bărbieru a fost sancţionat pentru plasare ilegală de personal navigant. "Agenţia de crewing IMS funcţionează fără a fi autorizată de ANR. Pentru că a efectuat plasare ilegală de forţă de muncă, firma a fost amendată, iar suma de 100 milioane lei vechi a fost deja achitată", a explicat Liviu Grigore. Măsurile luate de ANR se opresc la această amendă şi asta pentru că legea nu prevede mijloace prin care firma să fie obligată să se autorizeze sau să poată fi închisă definitiv. "În procesul verbal de control, administratorul IMS a recunoscut fapta pentru care a fost reclamat. Dacă o vom mai depista că plasează ilegal forţă de muncă, vom aplica o altă amendă, tot de 100 milioane lei, dar mai mult de atît nu putem face pentru că nu avem cadru legal", a precizat Grigore.
Referitor la cei patru marinari trimişi ilegal la muncă pe nava britanică "BUE Rona", reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu a declarat că aceştia sînt în siguranţă. "Marinarii care au plecat în voiaj maritim internaţional prin agenţia de crewing IMS sînt constănţeni. Din corespondenţa avută cu omologul din Scoţia am aflat că li s-a dus alimente şi produse de primă necesitate. Nava este în continuare reţinută pînă cînd armatorul îşi va achita datoriile faţă de echipaj", a precizat Adrian Mihălcioiu.
Agenţiile de crewing, autorizate de Comisia Tripartită
Pînă acum, autorizarea agenţiilor de crewing se făcea numai de către inspectorii ANR. După discuţia avută, ieri, cu reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a decis modificarea legislaţiei. "Autorizarea agenţiilor de crewing se va face de către Comisia tripartită, adică Sindicatul Liber al Navigatorilor, ANR şi Asociaţia Armatorilor din România", a declarat Mihălcioiu. Din evidenţele ANR reiese că au fost autorizate 129 de societăţi de crewing, dintre care doar 108 mai activează. Numai anul acesta au fost retrase trei autorizaţii de funcţionare a agenţiilor pentru neplata poliţei de asigurare a marinarilor sau pentru nevizarea autorizaţiei: "Roberta Fluvial", "Tudor Maritime" şi "Safe Ways Shipping". De asemenea, a fost suspendată temporar autorizaţia de funcţionare a agenţiei "Entirely Ship Services” SRL, pentru că a solicitat şi încasat comision la plecarea în voiaj a marinarilor. "În primele şase luni ale anului 2006 am primit reclamaţii doar la adresa agenţiilor