Cei patru marinari constănţeni care au făcut foamea la bordul vasului britanic „BUE Rona” s-au întors acasă. La intervenţia reprezentanţilor Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) Scoţia, nava a fost reţinută în Portul Grangemouth, iar armatorul navei, compania cipriotă „Redmond Shipping Ltd” a fost obligată să le plătească românilor salariile pentru perioada în care aceştia au muncit. „Marinarii şi-au primit salariile la nivelul contractului navei adică 5,05 lire pe oră şi nu 1,40 lire pe oră, aşa cum era prevăzut în contractul pe care l-au semnat cu International Manning Services (IMS). Acum, cei patru vor să îşi primească cei 1.000 de euro plătiţi reprezentantului agenţiei constănţene de crewing IMS, Nicu Bărbieru”, a declarat reprezentantul ITF România, Adrian Mihălcioiu. Marinarii au cerut ajutorul autorităţilor scoţiene pe motiv că au fost înşelaţi de firma angajatoare. Aceştia s-au plîns ITF-ului că reprezentantul agenţiei IMS, Nicolae Bărbieru le-a cerut, la plecarea din ţară, cîte 1.000 euro: 750 euro comision şi 250 euro pentru biletul de avion, în condiţiile în care, potrivit convenţiilor internaţionale privitoare la angajarea personalului navigant, perceperea comisioanelor este ilegală, iar plata biletelor de avion cade în sarcina armatorului. De asemenea, cei patru s-au plîns că din luna iunie, cînd au ajuns la bordul navei, nu au fost plătiţi şi nu-şi pot cumpăra alimente sau alte produse de primă necesitate. Mai mult, la bordul vasului era foarte puţină hrană, iar echipamentul de protecţie lipsea cu desăvîrşire. Potrivit ITF Scoţia, marinarii români sînt plătiţi cu 1,40 de lire pe oră, în condiţiile în care muncesc 12 ore pe zi, şapte zile din şapte, iar salariul minim pe navele sub pavilion britanic este de 5,05 de lire pe oră.
Potrivit autorităţilor portuare, reprezentantul firmei constănţene de crewing International Manning Services, Nicu Bărbieru, este cunoscut drept „ţepar” al marinarilor şi asta pentru că în cei aprox. zece ani de activitate are nenumărate reclamaţii de la personalul navigant. Iniţial, Bărbieru a funcţionat ilegal cu firma de crewing „Agroplast”. Pentru că scandalurile cu marinarii cărora le-a luat banii şi nu i-a mai trimis în voiaj sau i-a trimis pe vapoare bune de dat la fier vechi, se ţineau lanţ şi i-au „pătat” imaginea, Nicu Bărbieru a deschis o nouă agenţie - International Manning Services, tot neautorizată de către inspectorii Autorităţii Navale Române, reprezentată oficial de soţia sa Lidia Bărbieru. Pentru plasarea ilegală a celor patru marinari, Bărbieru a fost sancţionat cu 100 milioane lei vechi, sumă care a fost achitată în ziua emiterii amenzii.