Marinarii de pe „Bermuda 1” l-au dat în judecată pe armatorul care i-a abandonat în Portul Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Marinarii de pe „Bermuda 1” l-au dat în judecată pe armatorul care i-a abandonat în Portul Constanţa

Social 11 Iunie 2007 / 00:00 684 accesări

Cei şapte marinari de pe nava „Bermuda 1” au acţionat în judecată armatorul care i-a abandonat în Portul Constanţa, în urmă cu aprox. cinci luni. Echipajul cargoului este la un pas de a ceda psihic. De la sfîrşitul lunii ianuarie, aceştia sînt la mila autorităţilor portuare şi a sindicatului. Cei şase georgieni şi un turc primesc apă potabilă şi mîncare de la salariaţii din port, care fac chetă şi le cumpără alimente sau de la sindicat. După patru luni de ancoraj în rada Portului Constanţa, comandantul navei „Bermuda 1” a solicitat autorităţilor, prin intermediul firmei de agenturare, permisiunea de a intra în port, iar de două săptămîni se află în Portul Constanţa Sud - Agigea lîngă cele două nave ale Petromin, „Kavo Maleas” şi „Kavo Matapas”.

Reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, a declarat că echipajul navei „Bermuda 1” a solicitat ajutorul ITF în negocierea cu armatorul, care le datorează peste 30.000 de dolari. „Tot ce vor ei acum, în cazul în care armatorul va refuza să le plătească drepturile salariale şi să îi repatrieze, este să plece acasă. Pentru că armatorul nu a vrut să stea de vorbă cu ei, firma de agenturare l-a ajutat pe comandant să i-a legătura cu un avocat. Acţiunea a fost deja demarată. Marinarii vor acum să pună sechestru pe navă, să o pună în vînzare, iar cu banii obţinuţi să îşi recupereze salariile şi cheltuielile cu repatrierea şi să plătească datoriile către autorităţile portuare”, a explicat Mihălcioiu. Weekend-ul trecut, reprezentantul ITF le-a dus, din nou, alimente şi apă marinarilor de pe „Bermuda 1”. „În larg mureau de foame!”, a spus Mihălcioiu. Calvarul celor şapte marinari a început pe 24 ianuarie, cînd nava „Bermuda 1” a acostat în Portul Constanţa. Inspectorii Port State Control din cadrul ANR au efectuat un control la bordul navei şi au depistat 35 de deficienţe, dintre care 15 majore. În aceste condiţii, nava a fost reţinută. Potrivit autorităţilor portuare, pentru a putea părăsi portul, nava are nevoie, în primul rînd, de acte de pavilion, în prezent ea nefiind în evidenţele Autorităţii Navale din Cambodgia, aşa cum se specifică în documentele existente la bord.



12