Epopeea navigatorilor români blocaţi la bordul navei Spica Gaz este departe de a se încheia. Pe 8 decembrie a avut loc prima înfăţişare în procesul deschis de reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) din Grecia împotriva armatorului. Procesul a fost deschis în numele echipajului, care doreşte repatrierea şi plata drepturilor salariale restante. „De pe 8 decembrie ne-a amânat pe 11 decembrie. Pe 11 decembrie, armatorul a cerut iar o amânare, instanţa stabilind un nou termen, pe 16 decembrie. Din câte am înţeles de la reprezentantul ITF Grecia, pe 16, armatorul va mai cere o amânare, pe care este posibil să o şi obţină. Se joacă cu nervii şi cu sănătatea noastră”, a declarat, nemulţumit de întârziere, şeful mecanic Alexandru Dinuţu. În timp ce armatorul cere amânări peste amânări, la bordul navei situaţia se înrăutăţeşte. La începutul lunii decembrie, membrii echipajului au fost transportaţi la o unitate sanitară din Pireu pentru efectuarea unor analize medicale în vederea stabilirii stării de sănătate. Pentru navigatorii români, veştile nu au fost deloc bune. Din cei cinci conaţionali rămaşi la bordul navei, patru au primit certificate medicale în care se recomanda repatrierea din cauza stării de sănătate precare. Este vorba despre Alexandru Dinuţu, Liviu Volnea, Vasile Mocanu şi Lucian Badea.
DOI AU PLECAT. „Noi ne-am pregătit deja bagajele şi suntem hotărâţi să părăsim nava. Am discutat şi cu Excelenţa Sa Nicolae Anton, consulul României în Grecia despre decizia noastră. Mâine (astăzi - n.r.) Excelenţa Sa se va întâlni cu reprezentanţii Autorităţii Navale din Pireu şi va discuta în ce condiţii putem părăsi nava şi care sunt consecinţele pe care le putem suporta dacă părăsim nava fără voia lor. În funcţie de rezultatul acestei întruniri, vom decide ce facem în continuare”, a afirmat Alexandru Dinuţu. Pe lângă faptul că starea de sănătate a echipajului a început să se înrăutăţească, accesul la apa potabilă a fost restricţionat, pentru a economisi rezervele existente. Reamintim că, şapte marinari români, (Alexandru Dinuţu - şef mecanic, din Craiova; Liviu Volnea - ofiţer III mecanic, din Constanţa; Vasile Mocanu - timonier, din Brăila; Marian Ichim - motorist, din Constanţa; Daniel Ion - motorist, din Năvodari; Lucian Badea - motorist, din Tulcea şi Ion Cojanu - bucătar, din Constanţa) şi şapte navigatori filipinezi se aflau, din septembrie 2009, blocaţi la bordul navei Spica Gas, sub pavilion grecesc, în rada Portului Pireu. Vaporul a fost reţinut din cauza unui litigiu declanşat între fostul şi actualul armator. În tot acest timp, navigatorii nu şi-au primit salariile, ei având de recuperat de la armator 75.000 de euro. La sfârşitul lunii noiembrie, începutul lunii decembrie, doi dintre conaţionalii noştrii, Ion Cojanu şi Marian Ichim, au fost trimişi acasă, din motive de sănătate.