Mărirea taxelor de service = 15.000 de şomeri şi scumpirea RCA şi CASCO

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
RAR consideră că taxele sunt nesemnificative

Mărirea taxelor de service = 15.000 de şomeri şi scumpirea RCA şi CASCO

Justiție 15 Noiembrie 2011 / 00:00 468 accesări

Suplimentarea taxelor pentru acordarea autorizaţiei anuale de funcţionare a atelierelor auto va avea ca efect disponibilizarea a peste 15.000 de angajaţi şi scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO), susţine Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independent (ASSAI). \"Efectele directe ale acestei măsuri aberante vor fi majorarea tarifelor de reparaţii, care va fi suportată de către şoferi, realizarea reparaţiilor în service-uri clandestine, fără garanţie, scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO), închiderea unui număr semnificativ de ateliere auto (peste 2.000 de unităţi service) şi creşterea cu cel puţin 15.000 de persoane a numărului de şomeri \", se arată într-o scrisoare deschisă trimisă de ASSAI Guvernului şi Ministerului Transporturilor. De la 1 octombrie a intrat în vigoare o decizie a Registrului Auto Român (RAR) conform căreia atelierele auto vor plăti taxele anuale de autorizare în funcţie de numărul lucrărilor prestate şi al mărcilor reprezentate, pentru fiecare în parte. Anterior acestei măsuri, proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei. Noile taxe constau în câte 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară, precum şi 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă. \"Membrii ASSAI au fost stupefiaţi de decizia RAR ca, în plină criză economică, să majoreze taxele de autorizare a unităţilor reparatoare, noile taxe fiind mai mari acum de 10-20 de ori. Astfel, dacă până în luna octombrie 2011 un service auto achita aproximativ 1.000 de lei pe an pentru autorizare, acum este obligat să achite pentru aceeaşi autorizare taxe ce variază între 11.000 de lei şi peste 20.000 de lei, în funcţie de numărul de mărci auto pentru care solicită autorizarea\", au afirmat reprezentanţii asociaţiei. Potrivit acestora, un atelier auto efectuează aproximativ cinci activităţi pentru 20 de mărci auto. Oficialii ASSAI susţin că în România există peste 4.000 de unităţi service auto clandestine, care îşi desfăşoară \"nestingherit\" activitatea, neachitând niciun fel de taxe şi impozite către bugetul de stat. \"În loc ca RAR să îşi trimită inspectorii pe teren pentru a obliga service-urile clandestine să intre în legalitate, să plătească taxe şi impozite, să plătească CAS-ul şi să nu mai angajeze oameni la negru, RAR alege să adopte o măsură care, pe fundalul crizei economice, ar putea duce la dispariţa a jumătate din cele 5.000 de service-uri autorizate din România\", se mai arată în scrisoarea deschisă a asociaţiei. Reprezentanţii RAR au afirmat la începutul lunii noiembrie că suplimentarea taxelor nu ar trebui să influenţeze costul manoperei, RAR considerând nesemnificativă valoarea taxelor aplicate.

\"În realitate, costul minimal pe care RAR îl solicită nu poate influenţa preţurile de reparaţii, întrucât ele sunt nesemnificative raportat la un număr minim normal de vehicule reparate pe fiecare marcă. Acordarea autorizaţiei diferenţiată pe mărci şi activităţi va viza îndeosebi calitatea lucrărilor efectuate, asumarea responsabilităţii service-urilor privind activităţile pe care solicită să le desfăşoare şi ordonarea operatorilor din piaţa serviciilor de tip service auto în funcţie de capacitatea tehnologică, numărul de angajaţi şi în nici un caz după ambiţiile personale ale patronilor de ateliere auto\", potrivit unui comunicat al registrului. Reprezentanţii RAR au afirmat că lipsa costurilor diferenţiate pe număr de mărci a dus la apariţia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea din piaţă. \"Au apărut service-uri auto cu 2-3 angajaţi care doresc să desfăşoare activităţi diversificate pentru 15 şi chiar 20 de mărci. Tot piaţa este cea care a demonstrat că service-urile autorizate şi de către producătorii vehiculelor au investit mai mult şi mai eficient în logistică, personal, dispozitive, spaţii şi condiţii de muncă mai bune, decât service-urile independente\", au mai spus oficialii RAR.



12