Mark Zuckerberg va depune mărturie în Congresul SUA pe 11 aprilie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mark Zuckerberg va depune mărturie în Congresul SUA pe 11 aprilie

Externe 04 Aprilie 2018 / 19:35 661 accesări
Zuckerberg va apărea în faţa Comisiei pentru Energie şi Comerţ din Camera Reprezentanţilor, pentru a discuta despre

Zuckerberg va apărea în faţa Comisiei pentru Energie şi Comerţ din Camera Reprezentanţilor, pentru a discuta despre "folosirea şi protejarea datelor utilizatorilor de către Facebook"

Mark Zuckerberg, fondatorul şi directorul general al Facebook, va depune mărturie în Congresul SUA în data de 11 aprilie, după colectarea datelor a peste 50 de milioane de utilizatori de către firma Cambridge Analytica în scop electoral, relatează site-ul BBC News.

Zuckerberg va apărea în faţa Comisiei pentru Energie şi Comerţ din Camera Reprezentanţilor, pentru a discuta despre "folosirea şi protejarea datelor utilizatorilor de către companie".

Republicanii Greg Walden şi Frank Pallone, Jr., preşedintele, respectiv unul dintre membrii comisiei, susţin că audierea "va fi o oportunitate importantă pentru a clarifica anumite chestiuni critice privind datele private ale consumatorilor şi pentru a ajuta americanii să înţeleagă ce se întâmplă cu informaţiile online ale acestora".

Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de consultanţă a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.

Recent, Facebook a cumpărat spaţiu publicitar în şase mari publicaţii britanice şi trei americane pentru a transmite un mesaj prin care îşi cere scuze pentru faptul că date personale ale utilizatorilor săi au fost folosite de compania Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg a recunoscut că a fost vorba despre "o încălcare a încrederii" şi şi-a cerut scuze, promiţând măsuri suplimentare pentru protejarea drepturilor utilizatorilor.



12