Reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Constanţa, ai Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, ai Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa, ai firmei constructoare şi ai proiectantului Podului de la Agigea s-au întâlnit, ieri, la Prefectură pentru a discuta despre stadiul lucrărilor de execuţie la proiectul prin care se reabilitează podul rutier ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră. În urma discuţiilor a reieşit că data finalizării podului va fi 15.06.2014. S-a stabilit şi că autorităţile vor acorda sprijin constructorului, pentru reducerea timpului de depozitare a betonului special în cife, în perioada în care temperaturile sunt scăzute. S-a stabilit, de asemenea, că utilajele cu beton special vor avea prioritate la traversarea Canalului, cu condiţia preanunţării momentului de sosire la gabară. Nu doar podul s-a aflat, ieri, pe „masa“ Prefecturii, ci şi drumurile adiacente stabilite ca rute ocolitoare pentru autovehiculele cărora nu li se permite circulaţia pe pod. „Am stabilit, de comun acord cu Poliţia Rutieră şi cu cei de la drumuri naţionale şi judeţene, că trebuie intensificate controalele pe rutele ocolitoare pentru ca autovehiculele de mare tonaj să respecte rutele convenite şi să nu circule pe traseul rezervat autoturismelor. Pentru a scuti timp şi combustibil, şoferii tirurilor aleg varianta ocolitoare pe care s-a permis accesul autoturismelor şi nu cea destinată camioanelor de mare tonaj, care este mai lungă. Aşa se face că ne-am trezit că avem de reabilitat două drumuri din cauza traficului intens şi nu este în regulă“, a declarat prefectul Eugen Bola.
DESZĂPEZIRE În acest context, a fost analizat stadiul lucrărilor şi s-a făcut necesarul de executat astfel încât, începând cu perioada sărbătorilor de iarnă, să se permită traversarea podului pentru autovehicule de până la cinci tone. În privinţa lucrărilor de deszăpezire, Bola a precizat că vor fi realizate de către constructor pe pod, pentru că utilajele destinate deszăpezirilor sunt prea grele şi nu pot urca pe pod. Aşa se face că firma constructoare şi-a asumat aceste lucrări. În privinţa rutelor ocolitoare, deszăpezirea pe acele tronsoane de drum se va face de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Regia Autonomă Drumuri şi Poduri Judeţene Constanţa, cu două utilaje de deszăpezire.