Vânzările de autoturisme hibride și 100% electrice înregistrate în România, în primele patru luni, au ajuns la 195 de unități, în creștere cu aproape 112% față de intervalul similar din 2015, reiese din statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Conform datelor oficiale, în perioada ianuarie - aprilie 2016, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,7% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național. Numai în aprilie au fost vândute 69 de mașini ecologice, în creștere cu 32,7% față de luna anterioară, când s-au dat 52 de unități. În topul celor mai comercializate mărci auto ecologice, din ianuarie până în aprilie, primul loc este ocupat de Toyota, cu 116 unități (+153,2% față de primele patru luni din 2015), urmată de Lexus (48 de unități, +200%), BMW (8 unități, față de niciun exemplar vândut în ianuarie - aprilie 2015) și Land Rover (7 unități, -22,2%). Datele APIA mai relevă că, în 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu 2014. La nivel general, livrările totale de autovehicule noi au înregistrat, în primele patru luni din acest an, un salt de 14,4%, până la 36.053 de unități, în timp ce producția națională a scăzut cu 6,4% față de aceeași perioadă din 2015.