Dacă România ar merita un premiu, cu siguranță ar fi pentru planurile realizate și care nu au nicio finalitate. Pe hârtie, suntem campionii Europei. Avem proiecte cât să tapetăm toți pereții Palatului Parlamentului. Numai că de la vorbe la fapte e cale lungă, iar noi suntem adevărați specialiști în a nu duce la îndeplinire angajamentele. Iar atunci când ne apucăm de treabă, de cele mai multe ori, realizăm prost lucrurile. Este cazul să vă mai amintim că, în urmă cu câteva luni, o bună bucată din autostrada Orăştie - Sibiu a fost închisă (după ce pe carosabil au apărut fisuri adânci) la scurt timp după ce a fost dată în folosință? Ei bine, în aceste condiții, mai-marii țării ne promit că, în următorii ani, România va fi împânzită de șosele și autostrăzi noi. Asta deoarece Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, Master Planul General de Transport al României. Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat că „Master Planul securizează practic construcția a peste 6.800 de kilometri de drum“. Potrivit documentului, prezentat de hotnews.ro, pe sectorul rutier, cel mai voluminos dintre domeniile tratate în Master Plan, strategia prevede, până în 2030, construcția a nu mai puțin de 11 autostrăzi și 19 drumuri expres, plus alte zeci de modernizări de drumuri actuale și variante de ocolire. Datele din Master Planul de Transport sunt frumos ambalate și dau bine. Numai că noi suntem sătui de promisiuni și de planuri și master planuri. Ne aducem aminte că Elena Udrea, fost ministru al Dezvoltării, ne promitea, în 2009, că va reabilita 10.000 de kilometri de drum. Evident, a fost doar o promisiune de care s-a ales praful, la fel ca multe altele.