Master Planul pentru turism propune înfiinţarea ONT

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Master Planul pentru turism propune înfiinţarea ONT

Justiție 10 Iulie 2007 / 00:00 658 accesări

Master Planul pentru turism, elaborat de Organizaţia Mondială a Turismului (OMT) şi reprezentanţi ai autorităţilor române, a fost prezentat oficial ieri şi conţine aprox. 100 de măsuri care trebuie luate pe termen scurt şi mediu pentru dezvoltarea acestui sector. Strategia a identificat cinci direcţii principale care trebuie urmărite şi îmbunătăţite: cercetarea pieţei, pregătirea profesională a angajaţilor, asigurarea unor structuri instituţionale funcţionale, planificare şi o strategie de marketing focalizată pe pieţele cu potenţial, documentul menţionînd şi măsurile care trebuie luate şi organizaţiile publice şi private responsabile. Potrivit OMT, autorităţile din turism nu au o strategie clară de promovare a României, activităţile din acest domeniu derulîndu-se într-un mod dezordonat, fără identificarea unor segmente de piaţă care au cu adevărat potenţial. În plus, specialiştii OMT au ajuns la concluzia că sloganul "România. Mereu Surprinzătoare" transmite imagini amestecate şi se referă la faptul că vizitatorii au experienţe care le depăşesc aşteptările, dar nu menţionează că surprizele pot să fie şi neplăcute. În acest context, secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu, a declarat că, în primăvara anului viitor, va fi organizată o licitaţie internaţională pentru selectarea unei firme care va realiza brandul de ţară al României, realizarea acestei imagini urmînd să dureze pînă în 2013. Strategia OMT recomandă, printre altele, clasificarea pieţelor-sursă de turişti în funcţie de oportunităţile oferite de acestea şi elaborarea unei strategii bazate pe anumite segmente de piaţă. Pieţele externe prioritare pentru România ar trebuie să fie Germania, Austria, Italia, Franţa, Marea Britanie, Ungaria, Rusia şi SUA, pieţele secundare, Ţările Scandinave, Benelux, Peninsula Iberică, alte ţări din UE, iar printre pieţele de oportunitate s-ar putea număra China şi Japonia. Principalele segmente de piaţă care pot fi promovate pe piaţa internă şi externă sînt: city-break, turismul de afaceri, staţiunile litorale, pe măsură ce vor fi modernizate, staţiunile balneare, turismul cultural şi cel de aventură şi sport, în special pentru grupurile de tineri. În plus, OMT a propus României înfiinţarea unei Organizaţii Naţionale pentru Turism (ONT).

Taguri articol


12