Măsuri anti-criză pentru turism marca ANAT

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Măsuri anti-criză pentru turism marca ANAT

Justiție 18 Decembrie 2008 / 00:00 724 accesări

Consiliul Director al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) propune un plan de măsuri în trei puncte, ca soluţie anti-criză pentru turismul românesc - aprobarea legii tichetelor de vacanţă, un proiect de promovare a turismului românesc în valoare de cinci milioane de euro (ianuarie - mai 2009) şi un parteneriat privat ANAT - hotelieri Early Booking - campanie naţională 1 februarie - 31 martie 2009. ANAT constată că România a intrat într-o etapă de încetinire a ritmului de creştere economică şi se află în perspectiva unei perioade de contracţie economică ce va afecta atît Europa, cît şi SUA, a declarat, ieri, preşedintele organizaţiei patronale ANAT, Dragoş Anastasiu. ANAT susţine că, atît turismul de plăcere, cît şi turismul de afaceri au scăzut, gradul de ocupare al curselor aeriene este sub cel de anul trecut şi perspectiva internaţională pentru 2009 este rezervată, avînd în vedere scăderea cererii, ca urmare a unei pieţe a muncii slabă şi a fluxului scăzut de capital din corporaţii către industria de travel. Potrivit datelor furnizate de ANAT, produsul intern brut la nivel european va scădea cu aproximativ 0,6%. În aceste condiţii, ca urmare a scăderilor din industria ospitalităţii şi din transporturile aeriene, agenţiile de turism vor fi nevoite să facă faţă unor situaţii de criză acută. Proiectul legii tichetelor de vacanţă a fost elaborat în colaborare cu reprezentanţii sindicatelor şi ai ministerului de resort şi a fost înaintat în Parlament. ANAT consideră că pentru această lege trebuie făcut în continuare lobby, atît în Parlamentul României, cît şi la factorii de decizie din ministerele implicate în proiect. ANAT consideră că Guvernul României, şi anume reprezentanţii pe turism, trebuie să elaboreze şi să implementeze urgent programe de promovare. Sursa fondurilor pentru promovare trebuie să fie bugetul ministerului de resort, buget care trebuie redimensionat şi regîndit. Cea de-a treia măsură anticriză se referă la contractarea timpurie a vacanţelor. Aceasta presupune acordarea de discounturi importante turiştilor (20-30%) pentru cumpărarea vacanţelor cu mult timp înainte de sezon. Propunerea este valabilă pentru perioada 1 februarie - 31 martie 2009. Biletele sînt nerambursabile şi netransmisibile, perioada sejurului poate fi aleasă oricînd doreşte turistul, modificările de nume sau alte servicii se penalizează cu contravaloarea reducerii, iar în cazul renunţării penalizarea este 100%. Nu sînt admise rezervări după 31 martie.



12