Măsuri luate de Google și Facebook pentru stoparea răspândirii de știri false

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Măsuri luate de Google și Facebook pentru stoparea răspândirii de știri false

Tehnologie 15 Noiembrie 2016 / 20:35 747 accesări

Alphabet Inc's Google și Facebook Inc au anunțat luni măsuri ce vizează stoparea răspândirii de știri false pe internet, țintind modelul de afaceri prin care furnizorii de conținut fals fac bani: publicitatea. Cei doi giganți tehnologici vor restricționa publicarea de anunțuri publicitare pe site-urile de știri false, informează Reuters și CNN.

Aceasta este ultima reacție la acuzațiile că aceste companii au permis răspândirea de informații false pe internet care i-au influențat pe alegători în timpul campaniei prezidențiale din Statele Unite. Problema a provocat o dezbatere aprinsă, în cadrul Facebook în special, directorul executiv al companiei, Mark Zuckerberg, insistând de două ori în ultimele zile că site-ul nu a avut nici un rol în influențarea alegerilor.

Pașii Facebook se limitează la politicile sale publicitare și nu vizează site-uri de știri false împărtășite de către utilizatori pe fluxul lor de noutăți.

"Noi nu integrăm și nu afișăm în aplicații sau site-uri anunțuri cu conținut ilegal, înșelător sau care include știri false", a indicat Facebook într-un comunicat, adăugând că va continua să verifice editorii pentru a asigura conformitatea.

La rândul său, Google a afirmat că va interzice apariția de "conținut incorect" în rețeaua sa de publicitate. ''Vom restricționa difuzarea anunțurilor pe pagini care informează incorect, prezintă în mod eronat sau ascund informații despre editor, conținutul editorului sau scopul principal al proprietății web", a declarat compania într-un comunicat, fără să detalieze modul în care va pune în aplicare noua politică.

Google nu elimină paginile din rezultatele căutării cu excepția cazurilor în care acestea au conținut virusat sau ilegal.

Este puțin probabil ca aceste măsuri să-i mulțumească pe criticii care susțin că Facebook, Google, Twitter și alte mari companii de internet trebuie să facă mai mult pentru a împiedica apariția de știri false în rezultatele căutării și în fluxul de noutăți, comentează CNN.

Taguri articol


12