McCain îl compară pe Obama cu Britney Spears şi Paris Hilton

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

McCain îl compară pe Obama cu Britney Spears şi Paris Hilton

Externe 01 August 2008 / 00:00 547 accesări

Candidatul republican la preşedinţia SUA, John McCain, a lansat, miercuri, un nou spot televizat împotriva adversarului său democrat, Barack Obama, comparîndu-l pe senatorul de Illinois cu vedetele americane Britney Spears şi Paris Hilton. “Este cea mai mare vedetă din lume”, afirmă o voce feminină, în timp ce sînt prezentate imagini cu Obama la Berlin, urmate de fotografii cu Britney Spears şi Paris Hilton. “Dar este el pregătit să preia comanda?”, adaugă vocea. În timp ce pe ecran se succedă imagini cu vizita lui Obama la Berlin, vocea feminină spune că acesta se opune forajelor petroliere în mare şi că vrea să majoreze preţul energiei electrice. “Mai multe impozite, mai mult petrol care provine din străinătate, acesta este adevăratul Obama”, adaugă vocea feminină. În final, pe ecran apare o fotografie cu John McCain, iar vocea senatorului de Arizona spune: “Sînt John McCain şi aprob acest mesaj”. McCain aprobă, de mai multe zile, mesaje negative la adresa adversarului său democrat, într-o serie de spoturi televizate, difuzate în special în statele al căror electorat nu s-a decis privind alegerile prezidenţiale din noiembrie. “John McCain este un bărbat de onoare, care conduce o campanie din ce în ce mai dezonorantă”, a replicat Obama.

Candidaţii aflaţi în cursa prezidenţială din SUA au cheltuit circa 50 de milioane de dolari şi au lansat peste 100.000 de clipuri electorale de la începutul campaniei, în iunie, depăşind costurile celei din 2004. Candidatul democrat, Barack Obama, a cheltuit 27 de milioane de dolari în perioada 4 iunie - 26 iulie, în timp ce candidatul republican, John McCain, a investit 21 de milioane de dolari în campanie, se arată în raportul Universităţii din Wisconsin, care monitorizează bugetele campaniilor de marketing politic. Raportul subliniază că, în timp ce Comitetul Naţional Republican a difuzat în jur de 6.005 reclame pînă în prezent, care au costat 3,6 milioane de dolari, Comitetul Naţional Democrat nu a difuzat niciun spot electoral. În comparaţie, candidaţii la preşedenţie la alegerile din 2004 au rulat numai 77.000 de reclame în perioada iunie-iulie. Obama a lansat cele mai multe reclame electorale - 55.312, cu 9.000 mai mult decît rivalul său McCain, care s-a promovat în 46.453 de reclame. Peste 90% din spoturile electorale ale lui Obama sînt pozitive şi nu-l menţionează pe contracandidatul său, menţionează raportul, adăugînd că, în schimb, o treime din reclamele candidatului republican conţin referiri negative la Obama şi fac comparaţii între cei doi prezidenţiabili.



12