Zeci de sindicalişti de la Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR) au pichetat, ieri, sediul Ministerului Transporturilor, iar acţiunile vor continua până pe 20 iunie. Ei solicită oprirea procedurii de privatizare a Societatăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă \"CFR Marfă\". Nemulţumirile sunt legate de evaluarea companiei la 180 de milioane de euro ca preţ de pornire pentru vânzare, sumă ce, în opinia sindicaliştilor feroviari, nu reflectă realitatea, acest lucru periclitându-le siguranţa locurilor de muncă. “Fiecare membru de sindicat ştie că problemele principale sunt legate de singuranţa zilei de mâine prin asigurarea unui loc de muncă. De asemenea, ei cer condiţii mai bune de muncă, pentru că mecanicii de locomotivă lucrează în condiţii de neimaginat şi abia în ultimă instanţă cer creşeterea salariilor”, a declarat pentru „Telegraf”, preşedintele FMLR, Iulică Măntescu. Chiar din prima zi de pichetare, o delegaţie a Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, în frunte cu liderul formaţiunii sindicale, a participat la o întrevedere cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. În urma acesteia, oficialii din transporturi au afirmat că se doreşte disponibilizarea a câte o mie de angajaţi de la fiecare dintre cele trei societăţi, respectiv CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură, conform declaraţiilor făcute de reprezentanţii FMLR. De asemenea, susţine Măntescu, din cauza reducerii cu 400 de milioane de lei a bugetului companiei ca urmare a deciziei Ministerului de Finanţe, numărul de trenuri a fost redus semnificativ de la începutul acestui an. În prezent, pe rutele principale din judeţul Constanţa au fost scoase 14 trenuri, iar numărul lor va ajunge la 20, întrucât, pe 22 iunie, trei perechi de trenuri care operează pe tronsonul Ţăndărei - Slobozia vor fi trase pe „linie moartă”.