Mecanicii de locomotivă pichetează sediul Transporturilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Nemulţumiţi de privatizarea CFR Marfă

Mecanicii de locomotivă pichetează sediul Transporturilor

Social 18 Iunie 2013 / 00:00 463 accesări

Mecanicii de locomotivă din România pichetează, astăzi, sediul Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de subevaluarea companiei CFR Marfă, dar şi că în strategia de privatizare nu sunt protejaţi angajaţii care vor fi disponibilizaţi. Aproximativ 100 de membri ai Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR) vor protesta, zilnic, până pe 30 iunie. Ei cer stoparea procesului de privatizare a companiei Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă (SNTFM) CFR Marfă şi reluarea evaluării societăţii, conform spuselor preşedintelui FMLR, Iulian Măntescu. Sindicaliştii au spus că suma de 180 de milioane de euro pentru care ar urma să fie vândută compania CFR Marfă este foarte mică şi cer ca vânzarea să se facă la valoarea de piaţă, adică peste un miliard de euro. De asemenea, mecanicii de locomotivă se plâng şi de lipsa subvenţiilor şi a investiţiilor în infrastructura terminalelor existente, dar şi de lipsa siguranţei zilei de mâine în privinţa locurilor de muncă. „Oamenii vor ieşi mâine (astăzi - n.r.) în stradă pentru că sunt nemulţumiţi de evaluarea SNTFM CFR Marfă, care nu reflectă realitatea. De asemenea, în dosarul de prezentare nu există o prevedere referitoare la protecţia celor 10.700 de salariaţi, în cadrul procesului de privatizare şi post privatizare. Am primit informaţii conform cărora există riscul ca între 40-50% dintre salariaţii societăţii să-şi piardă locurile de muncă, în urma privatizării”, a declarat preşedintele FMLR, Iulică Măntescu. La proteste vor participa şi mecanici de locomotivă constănţeni. „Federaţia Mecanicilor de Locomotivă va stabili în scurt timp dacă va exista un miting de protest săptămâna viitoare. La acţiunea de pichetare de zilele acestea vor participa şi mecanici din Constanţa, în funcţie de perioada liberă”, a declarat preşedintele Sindicatului Liber Mişcare Comercial CFR Marfă Dobrogea, Gheorghe Spânu. Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei către una dintre cele două firme rămase în competiţie. Joi, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumpărare venite din partea „Grup Feroviar Român” şi asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz, stabilindu-se câştigătorul. Cea de-a treia companie care era înscrisă în cursa privatizării (compania americană OMNITrax) a contestat procesul de privatizare şi cere reluarea procedurii cu participarea companiei, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă. De asemenea, reprezentanţii companiei solicită suspendarea întregului proces, fiind nemultumiţi că au avut la dispoziţie doar o săptămână pentru a analiza 10.000 de documente referitoare la situaţia SNTFM CFR Marfă, neacordându-li-se o prelungire a termenului cu 45 de zile. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro şi reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale. Decizia privatizării CFR Marfă a venit ca urmare a pierderilor tot mai mari înregistrate în ultimii ani de către companie. Din 2011 şi până în prezent, veniturile totale au scăzut invers proporţional cu creşterea pierderilor înregistrate. Dacă în 2011 pierderile înregistrate erau de 22,1 milioane de euro, pentru 2013 ele se ridică la peste 48 de milioane de euro.

Taguri articol


12