Meciul dintre bănci și clienți se mută-n afara instanței

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Soluționarea alternativă a litigiilor

Meciul dintre bănci și clienți se mută-n afara instanței

Economie 05 Martie 2019 / 17:16 734 accesări
Centrul de Soluționare Alternativă a litigiilor bancare a intrat în al treilea an de activitate

Centrul de Soluționare Alternativă a litigiilor bancare a intrat în al treilea an de activitate

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a înregistrat, în primele două luni din 2019, o creștere cu 50% a numărului de cereri depuse săptămânal de consumatorii români. În total, în ultimii trei ani, peste 2.000 de clienți ai băncilor au ales să-și rezolve pe cale amiabilă problemele cu finanțatorii, iar negocierile le-au adus, în total, peste 1,4 milioane euro.

Peste 2.000 de consumatori au ales, în ultimii trei ani, să-și rezolve problemele cu băncile în afara instanței, cu ajutorul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Prin intermediul negocierilor au fost obţinuţi 1,4 milioane euro în beneficiul lor, spune oficialul CSALB Alexandru Păunescu - „Rezultatele obţinute de-a lungul celor trei ani de activitate ne bucură şi ne demonstrează că, atât consumatorii, cât şi băncile, înţeleg tot mai mult avantajele negocierii prin intermediul unui conciliator. Centrul a înregistrat, în primele două luni din 2019, o creştere medie cu 50% a numărului de cereri pe săptămână. Dacă anul trecut aveam, în medie, 25 de cereri săptămânal, acum avem circa 40. Numărul total de solicitări a urcat de la 235 în 2016 la peste 1.300 în 2018“. La rândul lor, și băncile sunt tot mai dispuse la negociere. Astfel, evoluţia din ultimii ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri înregistrate de CSALB, dar care au fost clasate de bănci: de la 60% în 2016, până la 40% în 2018 - „Pentru anul în curs, obiectivul nostru general este să diminuăm la mai puţin de 30% rata de respingere a cererilor de către bancă. Consider că este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât avem deja bănci în cazul cărora indicatorul este între 18 şi 22%“. Potrivit CSALB, ponderea cererilor conforme a crescut de la 89% în 2016, până la peste 97% anul trecut, semn că tot mai mulţi români înţeleg procedurile. De asemenea, beneficiile sunt multiple - întreaga procedură este gratuită, iar timpul de soluţionare este de cel mult 90 zile. Cu toate astea, durata medie de rezolvare a unui dosar a ajuns în prezent la 50 zile, în scădere faţă de 2017 (65 zile) sau faţă de 2016 (80 zile). Anul trecut, mai mult de o treime dintre dosare au fost rezolvate în aproximativ două săptămâni. CSALB este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11 a Uniunii Europene privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi modificarea Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22.

Taguri articol


12