MEDGIDIA - Primăria se implică în proiectul „Fiecare copil în şcoală”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

MEDGIDIA - Primăria se implică în proiectul „Fiecare copil în şcoală”

Administrație 05 Septembrie 2009 / 00:00 643 accesări

Conducerea Primăriei Medgidia s-a întîlnit, joi, cu iniţiatorii programului „Fiecare copil în şcoală”, şi reprezentanţii Fundaţiei „Ovidiu Rom”, Fundaţiei „Porţi Deshise” Medgidia şi directori ai instituţiilor de învăţămînt din localitate. Potrivit biroului de presă al Primăriei Medgidia, coordonatorii proiectului „Fiecare copil în şcoală” au prezentat o propunere de politici publice pentru reducerea decalajului educaţional în rîndul copiilor din România, cu accent pe importanţa educaţiei preşcolare şi şcolare din clasele mici. „Scopul programului îl constituie asigurarea accesului şi succesului şcolar începînd cu grădiniţa şi pînă la absolvirea învăţămîntului obligatoriu pentru fiecare copil din România”, a spus, în deschiderea prezentării, membru al fundaţiei „Ovidiu Rom”, Maria Gheorghiu, care doreşte aplicarea acestui proiect şi la nivelul Medgidiei. Fundaţia „Ovidiu Rom” pregăteşte echipe de lucru locale pentru implementarea acestui program educaţional, cu adaptarea acestuia la metodologia şi nevoile comunităţii noastre. „Implementarea programului „Fiecare Copil în Şcolă” necesită o participare activă a şcolilor din comunităţi şi a Consiliilor Locale, fiind consolidată şi prin implicarea ONG-urilor locale. Ovidiu Rom asigură aşanumite pachete educaţionale, incluzînd trainingul cadrelor didactice, materile didactice (cărţi şi caiete pentru copii), materiale educaţionale şi consultanţă. Deoarece, conform statisticilor prezentate de membrii fundaţiei Ovidiu Rom, în perioada 2001 - 2007 rata abandonului şcolar în învăţămîntul primar s-a triplat, şi încă există un decalaj educaţional între copiii romi şi cei români, membrii fundaţiei consideră că soluţia rezolvării acestor probleme este reprezentată de intervenţia la nivel naţional atît pe plan educaţional, cît şi social şi, în definitiv, de implicarea tuturor celor care cred în acest proiect şi doresc să-l sprijine”, a spus primarul Marian Iordache.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Medgidia, măsurile propuse în vederea îndeplinirii programului „Fiecare copil în şcoală” la nivelul Medgidiei implică norme legislative, măsuri educative - formarea cadrelor didactice, obligativitatea educaţiei în grădiniţă, de la vîrsta de cinci ani -, sprijin pentru copil şi familie, prin oferirea de stimulente şi, nu în ultimul rînd, conştientizarea opiniei publice. Marian Iordache a spus că, în Medgidia, şcolile care se confruntă cu o cifră ridicată de abandon sînt cele din cartierele cu o populaţie predominant romă. El a adăugat că, tot în aceste zone ale oraşului, sînt şi copii care, din diferite motive, nu sînt înscrişi de părinţi la şcoală. „O primă etapă de lucru implică anchetarea cazurilor sociale şi selectarea familiilor beneficiare ale programului şi, ulterior, înfiinţarea unor grupe de pregătire, cu cîte 20 de copii cu vîrste între 5 şi 7 ani care nu au mai frecventat vreo formă de educaţie. Locaţia va fi asigurată în incinta unei şcoli, respectiv, grădiniţe din municipiu”, a adăugat primarul Medgidiei, care s-a arătat interesat de programul educaţional. „Ceea ce îşi propun cele două fundaţii, este un obiectiv generos, educaţia fiind foarte importantă pentru dezvoltarea societăţii. Atît cît ne stă în puteri vom încuraja proiectul şi, pentru că în această perioadă nu dispunem de resurse financiare, vom acorda sprijin total în procesul de selecţie a beneficiarilor”, a declarat Marian Iordache. În cadrul întîlnirii s-a discutat şi despre dezinteresul faţă de educaţie şi motivele care stau la baza acestui fenomen naţionalizat: părinţi cu un nivel redus de educaţie, lipsa banilor pentru procurarea rechizitelor, lipsa documentelor de identitate sau a unor sisteme de protecţie socială. În luna ianuarie 2010 va fi semnat parteneriatul dintre Fundaţia „Ovidiu Rom”, Fundaţia ,,Porţi deschise” şi Primăria Medgidia, avînd ca obiectiv general facilitareaa accesului în şcoală a oricărui copil din România.



12