MEDGIDIA - Proiectul tramei stradale, derulat cu încetinitorul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

MEDGIDIA - Proiectul tramei stradale, derulat cu încetinitorul

Administrație 20 August 2009 / 00:00 707 accesări

Proiectul privind reabilitarea tramei stradale din Medgidia pare să fie un proiect fără sfîrşit pentru autorităţile locale. Început de fostul primar al municipiului Medgidia, Dumitru Moinescu, în 2007, proiectul nu fost fost pus în aplicare (asfaltarea la propriu a străzilor) nici pînă în prezent.. Ba, mai mult, viceprimarul Sorin Ţuţuianu, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că lucrările propriu-zise vor începe, cel mai probabil, în vara anului viitor. Pînă atunci însă, potrivit lui Ţuţuianu, specialiştii din Primărie vor lucra la pregătirea caietului de sarcini în vederea susţinerii licitaţiei pentru atribuirea contractului. Viceprimarul Medgidiei a adăugat că proiectul de reabilitare a tramei stradale este derulat prin Programul Operaţional Regional, în Regiunea Sud - Est, care a probat finanţarea la 21 iulie 2009. Primăria Medgidia, este beneficiarul acestui proiect, finanţat prin Axa prioritară 2, Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport, Programul Operaţional Regional 2007 - 2013. Valoarea totală a proiectului este de 30.833.793,09 de lei, din care 25.392.534,5 de lei reprezintă suma nerambursabilă, 518.216 lei - co-finanţare a Consiliului Local Medgidia şi valoare TVA - 4.923.042,59 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 46 luni, rezultatele constînd în reabilitarea şi modernizarea a 20 km de străzi, refacerea parţială a trotuarelor, a spaţiilor verzi, parcărilor şi realizarea unei piste de biciclişti în oraşul Medgidia. Programul Operaţional Regional (POR) reprezintă programul prin care Uniunea Europeană finanţează proiecte locale şi regionale în România în perioada 2007 - 2013. Programul Operaţional Regional finanţează proiecte care vor contribui la modernizarea celor opt regiuni de dezvoltare ale ţării prin investiţii publice în dezvoltarea urbană, în infrastructura de transport, socială, de afaceri si infrastructura turistică, pe următoarele axe prioritare de dezvoltare, astfel: Axa 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - potenţiali poli de creştere, Axa 2 - Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale, Axa 3 - Îmbunătăţirea infrastructurii sociale, Axa 4 - Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional şi local, Axa 5 - Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Axa 6 - Asistenţă tehnică.



12