Meditaţii cu... absenţe

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Elevii noştri, rupţi de învăţătură

Meditaţii cu... absenţe

Eveniment 21 Martie 2014 / 00:00 1321 accesări

Deşi, încă de anul trecut, printre măsurile introduse de inspectorii şcolari constănţeni s-au numărat şi meditaţii oferite de profesori în cadrul şcolilor, ele par să nu-şi fi dovedit încă eficienţa. Dovadă sunt rezultatele slabe obţinute şi în acest an la simularea Evaluării Naţionale, când doar 30% dintre elevi au reuşit să obţină o notă de trecere la matematică şi peste 60% la limba şi literatura română. Într-adevăr, anul trecut, într-o perioadă de câteva luni, inspectorii şcolari au mărturisit că evoluţia a fost vizibilă. Dacă la prima simulare la EN organizată în decembrie, în 2013, primele rezultate arătau că doar 24,71% au luat note de trecere la matematică, la cea de-a doua simulare, organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa în aprilie, numărul promovaţilor a crescut la 46,79%, iar la examenul propriu-zis din vară, rezultatul a fost şi mai ridicat, ajungând-se la 82,66%. Şi la Bacalaureat s-a constatat un progres important. Dacă, la simularea din martie, promovabilitatea a fost de 27%, în vară ea a crescut la 55,4%. Totuşi, să nu batem din palme prea devreme. Aceste progrese sunt vizibile doar pe termen scurt şi nu lung. Generaţiile care vin din urmă au nevoie să treacă printr-un proces foarte lung educativ astfel încât să conştientizeze pragul de maturitate pe care îl au de trecut.

„CA DUPĂ VACANŢĂ...” Inspectorul şcolar de specialitate pentru matematică din cadrul ISJ, prof. Daniela Bălănescu, a declarat că pregătirea pentru elevii aflaţi în clasa a VIII-a, dar şi a XII-a, ia startul odată cu începutul anului, tocmai pentru ca ei să conştientizeze ce îi aşteaptă. Începând de anul şcolar trecut, aceste pregătiri sunt cuprinse şi în metodologie, însă, până acum, astfel de iniţiative rămâneau la latitudinea profesorilor, având în vedere că pregătirile separate de ore nu se remunerează şi reprezintă, de fapt, muncă voluntară pentru dascăli. Mai întâi, după vacanţă, copiii aflaţi în ani terminali trebuie să treacă prin nişte testări iniţiale pentru a se constata nivelul lor. Aşa s-a întâmplat şi la debutul acestui an şcolar. Prof. Bălănescu a spus că rezultatele au fost... „ca după vacanţă”, au arătat că elevii nu sunt pregătiţi pentru examenele ce urmează, aşa cum s-a întâmplat şi la simulări. În ajutorul acestor copii rupţi de învăţătură intervine şcoala! Mai întâi îi trimite pe elevi la psiholog, apoi se organizează întâlniri comune între elevi, părinţi şi profesori, pentru a se constata dacă sunt şi alte motive care stau la baza rezultatelor slabe ale copiilor, pentru a se putea interveni şi cu sprijinul părinţilor. Se face şi o analiză a rezultatelor elevilor pentru a se vedea „golurile” la învăţătură, pentru ca, în timp util, ele să fie umplute. Apoi urmează pregătirea suplimentară propriu-zisă. Totuşi, oricât de bine intenţionaţi ar fi unii profesori, sunt elevi care nu vin la meditaţiile din cadrul şcolii. Profesorii au ajuns să facă prezenţă şi la astfel de activităţi pentru a avea justificare atunci când sunt luaţi la întrebări de unii părinţi. Mai există şi cealaltă categorie de părinţi, cei despre care dascălii spun că sunt, de cele mai multe ori, absenţi din viaţa copiilor lor. „La şedintele cu părinţii, cu mare dificultate strângem jumătate de clasă, iar acestea nu se organizează prea des”, a admis inspectorul şcolar de matematică.

Program remedial în fiecare şcoală

Inspectorul general şcolar din cadrul ISJ Constanţa, prof. Răducu Popescu, a declarat că, după rezultatele slabe de la simulări, în fiecare şcoală se va asigura un program de activităţi remediale pe tot parcursul anului la disciplinele matematică şi limba şi literatura română. „În cazul elevilor cu rezultate scăzute, se va face o pregătire suplimentară şi diferenţiată”, a declarat prof. Popescu. Sunt şcoli constănţene care au cerut să organizeze simulări la nivelul instituţiei de învăţământ tocmai pentru ca elevii să se familiarizeze cu rigorile examenului naţional.



12