Megalopolisul chinezesc Shenzhen îşi deschide porţile către Bucureşti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Megalopolisul chinezesc Shenzhen îşi deschide porţile către Bucureşti

Justiție 26 Noiembrie 2014 / 00:00 1908 accesări

Innovation Travel a organizat, în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti şi cu Municipalitatea Shenzhen, luni, 24 noiembrie, un eveniment de promovare a oraşului Shenzhen din Republica Populară Chineză, potrivit unui comunicat remis ieri „Telegraf”.

Printre invitaţi s-au numărat Dan Darabonţ, viceprimarul municipiului Bucureşti, George Constantin Brezoi, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism, Alteţele Sale Regale Prinţul Paul şi Prinţesa Lia de România, Maria Grapini, europarlamentar şi Tiberiu Haliţă – Departamentul de Consultanţă şi Promovare Afaceri al Casei Româno-Chineze. Delegaţia chineză a fost condusă de Yao Weizhi, Directorul adjunct al Departamentului de Afaceri Externe al Shenzhen şi de Sally Lee, Directorul adjunct al Direcţiei de Promovare a oraşului Shenzhen.

Viceprimarul Capitalei Dan Darabonţ a declarat, cu această ocazie, că există intenţia deschiderii unor oficii între administraţia locală a Bucureştiului şi cea a oraşului chinez Shenzhen. "Intenţionăm ca în 2015 să avem oficii deschise între cele două administraţii locale, astfel încât să existe o legătură permanentă pe orice fel de domeniu în care putem colabora. Avantajul cetăţenilor ar fi în primul rând un acces mai direct la informaţie, care poate fi de interes general sau specific şi aici mă refer la actori economici, culturali, la turism", a declarat Dan Darabonţ.

Potrivit acestuia, relaţiile bilaterale cu Shenzhen se înscriu în raporturi preferenţiale cu zone metropolitane şi regiuni din China. Darabonţ a menţionat că relaţiile dintre România şi Republica Populară Chineză cunosc un reviriment datorită noilor condiţii economico-politice. El consideră că Republica Populară Chineză este o importantă piaţă de desfacere pentru produsele româneşti şi că oferă destinaţii turistice atractive şi potenţiali investitori.

Directorul adjunct al Departamentului de Afaceri Externe al Shenzhen, Yao Weizhi, a menţionat că în 2013 volumul de import-export dintre oraşul aflat pe coasta de sud a Chinei şi România a ajuns la 290 de milioane de dolari iar până în prezent patru companii importante din Shenzhen au investit deja în România. "Până în prezent Shenzhen are schimburi comerciale cu 227 de ţări şi regiuni din întreaga lume. În 2013 volumul de import şi export din Shenzhen a ajuns la aproape 538 de miliarde de dolari. Până în prezent companiile din Shenzhen au investit în peste 120 de ţări şi regiuni", a adăugat Yao Weizhi.

CE MAI ÎNSEAMNĂ SHENZHEN? Potrivit oficialilor metropolei cu o populaţie de 10.628.900 de locuitori, care în 1979 era doar un sat de pescari situat în imediata vecinătate a Hong Kong-ului. Oraşul este conectat cu orice punct de pe glob prin 26 de linii aeriene şi 237 de linii internaţionale de navigaţie. Shenzhen este al treilea port din lume ca mărime, cu 11,8 milioane de containere transportate în 2013, de două ori mai mare decât Rotterdam, cel mai mare port al Europei. 192 de companii din cele mai importante 500 din lume au reprezentanţe în Shenzhen. Oraşul este sediu pentru 2.500 de companii de produse textile, ceea ce reprezintă 60% din totalul companiilor producătoare de haine pentru femei din China.

Bucureşti şi Shenzhen au devenit oraşe prietene în 2014, în urma Memorandumului de întelegere semnat între România şi China. La ora actuală, Shenzhen este înfrăţit cu 63 de oraşe din întreaga lume. Patru companii majore din metropola chineză au investit în România, printre ele numărându-se Huawei şi ZTE.

„Administraţia publică a municipiului Shenzhen reprezintă un exemplu de dezvoltare integrată. Trebuie să creăm produse speciale pe care să şi le dorească locuitorii din Shenzhen şi, fireşte, invers, să promovăm Shenzhen pe piaţa românească. Sunt sigur că mediul de afaceri din România în general, dar şi turismul în particular pot deveni produse competitive pe piaţa din China”, a subliniat George Constantin Brezoi, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism.



12