Melcul, singurul vinovat pentru lentoarea „lucrărilor naţionale“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Crucea

Melcul, singurul vinovat pentru lentoarea „lucrărilor naţionale“

Administrație 02 August 2013 / 00:00 589 accesări

Dacă poporul chinez este recunoscut pentru rapiditatea cu care derulează lucrările pe care le începe, stabilind recorduri după recorduri în acest domeniu, noi, românii, putem să ne înregistrăm în Cartea Recordurilor pentru lentoarea cu care muncim. Asta nu se aplică atunci când vine vorba de munca în folos personal, ci doar atunci când vorbim despre lucrări de amploare - ba de infrastructură, ba de construcţii - care se împiedică în birocraţii naţionale sau internaţionale. Recordul a fost stabilit de lucrările la Autostrada Soarelui, care s-au realizat în 27 de ani. Din păcate, din cauza încetinelii cu care sunt executate anumite lucrări sunt afectate şi desfăşurarea sau demararea altora. Lucrările derulate cu ţârâita pe drumul naţional Hârşova - Ţepeş Vodă, pe sectorul Hanul Morilor - Ţepeş Vodă, duc la blocarea unui proiect de amenajare a trotuarelor în satele comunei Crucea. Primarul Gheorghe Frigioi spune că lucrările pe sectorul de care vorbim (pe o lungime de 25 de km) au fost demarate în 2010. Au trecut doar trei ani de atunci. Până anul trecut, în toamnă s-a lucrat pe tronsonul respectiv, dar cu viteza melcului. De anul trecut, din toamnă, melcul a luat o pauză, că tare a mai obosit. Mai grav este că a fost distrus şi ce era bun pe acest drum. Cum arată drumul? „Zici că s-a jucat un copil care a distrus tot ca să modeleze o plastilină după imaginaţia sa. Au fost distruse rigolele de scurgere a apelor pluviale, podeţele de acces în curţile oamenilor, iar drumul arată de zici că au scormonit nişte copii în nisip şi şi-au lăsat lopăţelele acolo“, a declarat Frigioi.

FĂRĂ TROTUARE Primarul a explicat că fundaţia drumului a fost realizată, însă până acum nu a fost turnat decât un strat subţire de asfalt. Dacă s-ar fi lucrat în continuare, probabil că nu ar fi fost nicio problemă, însă întreruperea execuţiei nu e de bun augur pentru evoluţia proiectului, deoarece lucrările realizate se pot deteriora şi vor trebui refăcute. Cel mai probabil, aşa se va întâmpla, pentru că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) spun că proiectul se derulează cu fonduri europene şi că au primit o scrisoare prin care sunt înştiinţaţi că deocamdată nu sunt bani pentru continuarea finanţării acestei investiţii. „Sperăm să dăm din nou drumul la lucrări, dar nu ştim exact când, pentru că nu depinde de noi“, a spus directorul CNADNR, Marian Dima. Trecând peste asta, primarul spune că oamenii din satele pe care le păstoreşte vor trebui să practice echilibristica în continuare atunci când vor merge pe trotuare. „Avem banii pregătiţi să amenajăm trotuarele din satele Crucea, Stupina şi Gălbiori, dar nu putem face nimic pentru că depindem de lucrările pe care trebuie să le execute cei de la drumuri naţionale. Aşteptăm şi noi. Am fi vrut să depunem proiectul pentru a atrage bani europeni, dar, dacă nu avem certitudinea că putem lucra, degeaba încercăm. Partea proastă e că încep copiii şcoala şi vor trebui să meargă pe drum, pentru că nu sunt trotuare“, a explicat Frigioi.



12