Metodă nouă de stors bani din... morminte

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Locuri de veci, întreținute obligatoriu cu firme de casă ale cimitirelor?

Metodă nouă de stors bani din... morminte

Administrație 18 Aprilie 2016 / 18:38 9096 accesări

Mai mulți constănțeni ne-au reclamat faptul că administratorii Cimitirului Municipal ar impune încheierea unui contract cu o anumită firmă pentru întreținerea locului de veci

Mai mulți constănțeni ne-au reclamat faptul că administratorii Cimitirului Municipal ar impune încheierea unui contract cu o anumită firmă pentru întreținerea locului de veci

Surse din Primărie spun că fiecare concesionar are obligația să întrețină mormântul, dar are libertatea de a alege cum și cu cine se ocupă de acest lucru

Surse din Primărie spun că fiecare concesionar are obligația să întrețină mormântul, dar are libertatea de a alege cum și cu cine se ocupă de acest lucru

Oricât de cinic ar suna, cele mai bune afaceri, chiar și în vremuri de criză, sunt cele din domeniul pompelor funebre și administrării cimitirelor. Cu o moarte suntem toți datori, așa că, mai devreme sau mai târziu, vom apela la serviciile firmelor specializate. Așa se face că, în timp, aceste afaceri au luat amploare, iar unii dintre cei care le administrează vânează profitul cu orice preț. Cel puțin asta acuză mai multe persoane care ne-au sesizat la redacție, reclamând că li s-a impus să încheie un contract cu o anumită firmă, pentru întreținerea locurilor de veci. Este vorba despre persoane care au rude înmormântate la Cimitirul Municipal Constanța, administrat de o societate comercială. Persoanele care ni s-au adresat la redacție ne-au spus că li s-a cerut să încheie un contract pentru întreținerea locului de veci cu o anumită firmă specializată, preferată de administratori, chiar dacă au plătit taxa de întreținere a cimitirului. Oamenii s-au întrebat de ce nu li s-a dat posibilitatea să aleagă societatea comercială care să se ocupe de întreținerea mormântului sau să se ocupe de această activitate pe cont propriu. Același lucru ne-am întrebat și noi, așa că am încercat să aflăm răspunsurile.

OFICIAL, NICI USTUROI N-A MÂNCAT

L-am contactat pe viceprimarul Constanței cu atribuții în organizarea activității cimitirelor, Costin Răsăuțeanu. El a refuzat să ne ofere un punct de vedere și ne-a redirecționat către purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța. De aceea, îl întrebăm, public, care sunt problemele pe marginea cărora are competențe să își exprime opinia, pentru ca mass-media să știe exact când îl mai poate deranja. În lipsa unor informații oficiale, ne-am îndreptat către sursele bine informate pe care le avem în cadrul Primăriei. Aceste surse, a căror identitate nu o divulgăm din motive lesne de înțeles, ne-au infirmat informațiile cu privire la obligativitatea încheierii unui contract pentru întreținerea locurilor de veci. „Taxa pentru întreținerea cimitirelor este utilizată pentru menținerea ordinii și curățeniei, precum și pentru plata utilităților. Persoana care concesionează un loc de veci este obligată să se ocupe de igienizarea lui, însă este treaba ei cum alege să facă acest lucru. Dacă apelează sau nu la o firmă specializată nu privește pe nimeni”, au spus sursele noastre. Acest lucru ni l-au confirmat și cei de la firma care se ocupă de administrarea Cimitirului Municipal. „Noi nu am impus niciodată așa ceva. În afară de taxa de întreținere, în valoare de 15-20 de lei, care, în cazul nostru, se achită direct la cimitir, nu există altă obligație. Probabil că este o neînțelegere la mijloc”, au declarat reprezentanții cimitirului. Prin urmare, sursele oficiale infirmă spusele constănțenilor. Totuși, adevărul este undeva la mijloc, dat fiind faptul că, în spatele ușilor închise și al declarațiilor oficiale, orice este posibil.

NEREGULI ȘI SEMNE DE ÎNTREBARE

Un alt caz care ne-a atras atenția în legătură cu neregulile din cimitirele constănțene este cel al lui A.E., care a întâmpinat dificultăți în momentul în care a vrut să amenajeze un loc de veci pe care l-a concesionat într-un alt cimitir din Constanța, cel din Viile Noi. „Am vrut să cumpăr o cruce de la o firmă din afara cimitirului. Mi s-a spus că modelul ales de mine nu se încadrează în planul cimitirului și am primit recomandări să cumpăr o cruce de trei ori mai scumpă. Ceea ce mi s-a părut suspect este că, pentru locul de veci și pentru amenajarea lui, au fost emise două facturi separate, în valoare totală de 7.500 de lei. Una dintre ele era doar pentru locul de veci, iar cealaltă, pentru locul de veci, amenajare și accesoriile aferente. Practic, locul de veci a fost taxat de două ori. În momentul în care am cerut lămuriri, mi s-a spus că ANAF nu permite emiterea unei facturi mai mari de 5.000 de lei, lucru care nu este adevărat, după cum mi-a confirmat un specialist în domeniu. Nu înțeleg de ce nu a fost emisă o singură factură”, a spus A.E. Faptul că am primit atâtea sesizări într-un timp scurt ne ridică serioase semne de întrebare cu privire la corectitudinea firmelor care administrează cimitirele constănțene. Dacă ați avut neplăceri în această privință, vă invităm să ne sesizați problema la adresa redacției „Telegraf”: bd. Mamaia nr. 296, etaj II, sau prin e-mail: office@telegrafonline.ro.

Citește și:

Cum ar fi să ne-ngropăm morții pe trotuar?!



12