După ce hackerii au spart conturile a milioane de utilizatori Sony, specialiştii dau câteva sfaturi de care aceştia ar trebui să ţină neapărat cont dacă vor să-şi protejeze identitatea şi datele bancare în spaţiul virtual. Spre exemplu, cei de la Romtelecom spun că sunt tot mai frecvente fraudele telefonice. Prin urmare, utilizatorii nu trebuie să ofere date confidenţiale precum cod numeric personal, conturi bancare sau parole şi nici să apeleze numerele indicate fără să verifice dacă este sau nu vorba despre un concurs Romtelecom. „Atenţie! Nu formaţi combinaţii de cifre de tipul 91407.. deoarece veţi fi redirecţionat către un număr de mobil. În plus, nu faceţi plăţi bancare spre beneficiari pe care îi cunoaşteţi doar prin telefon şi nu cumpăraţi cartele preplătite solicitate“, spun specialiştii. Ei atrag atenţia asupra faptului că site-urile comerciale de încredere oferă posibilitatea efectuării de tranzacţii electronice „securizate“. Mai exact, când utilizatorii introduc datele de plată este foarte important ca pagina web pe care o folosesc să înceapă cu „https://“ şi nu cu „http://“. De asemenea, băncile nu trimit niciodată mesaje în care să ceară date personale şi nici nu cer codul PIN pentru verificare anumitor date ale contului. Cei interesaţi de protejarea împotriva furtului datelor bancare sau al parolelor pot accesa www.incont.ro. „Dacă totuşi primiţi un mail prin care sunteţi îndemnaţi să vă verificaţi contul, mai luaţi în considerare un aspect. Puteţi folosi serviciul de Internet Banking, iar indicaţia „https“ rămâne valabilă“, mai arată specialiştii. Chiar şi aşa există câteva semne sigure care arată că mailul este unul fals. „Spre exemplu, la câmpul unde ar trebui să apară numele băncii poate să fie trecut chiar numele instituţiei, iar hackerii pot să preia chiar poze cu banca, însă titulatura băncii poate să nu apară exact sau să fie însoţită de caractere ciudate“, atrag atenţia specialiştii.