Micii întreprinzători, cheia exporturilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Micii întreprinzători, cheia exporturilor

Economie 30 Septembrie 2013 / 00:00 268 accesări

Exporturile româneşti se bazează pe întreprinderi mici şi mijlocii, întrucât marii jucători din domeniu depind de sub-furnizorii români, se arată în Strategia Naţională de Export 2014 - 2020. Documentul, care a fost supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Economiei, conţine şi o radiografie a exporturilor pentru primele şapte luni din 2013. Astfel, valoarea totală a livrărilor României a fost de 28,19 miliarde euro, în creştere cu 7,7% faţă de anul trecut. În plus, exporturile către Thailanda, Mexic, Libia şi Indonezia au crescut substanţial, cu 100 - 150%. Totuşi, principalele pieţe în care ajung produsele româneşti au rămas Germania, Italia, Franţa şi Turcia. Cele mai exportate produse româneşti sunt în continuare autoturismele (7,2% din total, în creştere cu 57% faţă de aceeaşi perioadă din 2012), componentele auto (tot 7,2%), fibrele, cablurile şi conductorii electrici izolaţi (5,8%) şi mobilierul din lemn (3,4%).

Taguri articol


12