Mii de clienţi, nemulţumiţi de serviciile asigurătorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mii de clienţi, nemulţumiţi de serviciile asigurătorilor

Economie 24 Iulie 2009 / 00:00 637 accesări

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit în 2008 un număr de 1.974 de reclamaţii de la clienţii nemultumiţi de serviciile asigurătorilor sau ale brokerilor, cu 678 mai multe decît în urmă cu un an, potrivit raportului instituţiei pe anul 2008. Cea mai mare parte a reclamaţiilor au vizat asigurările de răspundere civilă auto (RCA) obligatorie - (54,5%), poliţele facultative auto CASCO - 28,3% şi asigurările mixte de viaţă - 3,55%. „Din analiza reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate în anul 2008 a rezultat că principalele aspecte reclamate, sesizate sau solicitate de către petenţi au fost neplata/întîrzieri la plata despăgubirii, recalcularea valorii de despăgubire, reclamarea calităţii serviciilor prestate de asigurători”, se arată în raport. În document se precizează că, faţă de numărul total al reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate la CSA în 2008, un număr de 1.122 au fost soluţionate favorabil sau parţial favorabil, reprezentînd 56,84% din total, de la 54,4% în 2007. La categoria asigurărilor de viaţă, un număr de 37 de reclamaţii au fost soluţionate favorabil din cele 103 primite, în aceste cazuri impunîndu-se fie plata sumei asigurate, fie recalcularea sumelor de răscumpărare. „Un aspect important ce vizează reclamaţiile privind asigurările mixte de viaţă cu acumulare de capital îl constituie faptul că aproape toţi petenţii confundă această formă de asigurare (care cuprinde, pe lîngă riscurile specifice acestui produs, şi o componentă investiţională) cu un produs bancar”, se spune în raport. În ceea ce priveşte categoria asigurărilor generale, numărul reclamaţiilor şi sesizărilor soluţionate favorabil s-a ridicat la 1.003. Pe de altă parte, formularele prin care clienţii vor să solicite informaţii despre un administrator sau fond de pensii sau vor să depună o reclamaţie pot fi descărcate, de ieri, de pe noua pagină de web a Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP). Noul site conţine o secţiune de relaţii cu publicul şi una interactivă de sondaje ale opiniei publice. De asemenea, noua versiune a paginii web are şi o secţiune separată pentru informaţii şi publicaţii CSSPP privind educaţia financiară. Fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II) şi facultative (Pilonul III) numără aproape 4,5 milioane de participanţi, iar activele depăşesc 1,7 miliarde de lei, la finele lunii iunie.

Taguri articol


12