Mii de ore de pregătire pentru piloții Turkish Airlines

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pentru curse sigure și aterizări ușoare

Mii de ore de pregătire pentru piloții Turkish Airlines

Justiție 04 Noiembrie 2014 / 00:00 879 accesări

O cabină mică și întunecată, mii de beculețe care clipesc, manete și butoane care trebuie apăsate într-o ordine precisă înainte de fiecare zbor! Piloții avioanelor de linie se pregătesc peste șase luni, zilnic, în simulatoare de zbor, antrenându-se în fel de fel de condiții: vânt, ploaie, ninsoare, ceață deasă, turbulențe, înainte de a decola și ateriza cu pasagerii în siguranță. ”Suntem pe Aeroportul ”Kemal Ataturk” din Istanbul, la bordul unui Boeing 737, și ne pregătim să decolăm. Vom zbura deasupra Mării Marmara și apoi ne vom întoarce către stânga, deasupra strâmtorii Bosfor, vom vedea de sus cele două poduri care o traversează și apoi ne vom întoarce pe aeroport și vom ateriza!”, a spus pilotul Batu Demir, la începutul unei simulări de zbor. În simulatoarele performante în care se antrenează piloții Turkish Airlines, dar și cei de la alte 165 de companii din lume, piloții învață să decoleze și să aterizeze alegându-și aeroporturile pe care vor să exerseze. Astfel, în timpul simulării, pot vedea de sus orice aeroport pe care vor pilota în viața reală, la fel cum s-ar vedea dintr-un avion real. ”Înainte de decolare, mai verificăm încă o dată ca toate manetele să fie în poziție, apoi începem să ne mișcăm. Când ajungem la viteza optimă, ne ridicăm încet de la sol. Când tragi de manșa avionului, nu trebuie să faci mișcări foarte bruște pentru o decolare ușoară”, a explicat Demir.

CUM SE PREGĂTESC CEI CARE VOR SĂ DEVINĂ PILOȚI Antrenamentele unui pilot sunt urmate de diferite teste, iar fiecare zbor în simulator este supravegheat de unul sau doi instructori experimentați. În primele cinci antrenamente, piloții învață toate comenzile avionului și alertele de urgență, apoi încep să se antreneze pentru situații-limită, iar timp de 15 de sesiuni a câte patru ore, cei care se inițiază exersează tot felul de situații în timpul decolărilor și aterizărilor. După 20 de sesiuni de antrenamente în simulator, piloții dau primul test, în care le sunt verificate reacțiile în diferite situații de urgență în simulator. Apoi au loc șase verificări pentru decolarea și aterizarea unui avion gol, în care pilotul este supravegheat de 12 instructori. ”După ce pilotul este apt de zbor de linie, în primele 100 de ore este însoțit de unul dintre instructori și, după încă un test final, instructorul declară dacă pilotul este apt de a conduce avioane de linie alături de copilot”, a spus Demir. Datorită miilor de ore de pregătire, experiența zborului este, chiar și pentru cei care se tem de avioane, plăcută, asta și grație personalului care se antrenează la fel de mult pentru a oferi călătorilor securitate și siguranță. La compania turcească lucrează peste 3.000 de piloți, șase dintre aceștia fiind români. Deși pare o meserie de bărbați, 60 de piloți sunt femei. Compania turcească operează zboruri către Istanbul de pe Aeroportul Internațional ”Mihail Kogălniceanu”, de patru ori pe săptămână.



12