Mii de salariaţi CFR Marfă ar putea fi trimişi în şomaj tehnic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După ce compania a ajuns la un pas de faliment

Mii de salariaţi CFR Marfă ar putea fi trimişi în şomaj tehnic

Social 30 Iunie 2009 / 00:00 1559 accesări

După ce au pierdut prima luptă cu cei 3.700 de ceferişti trecuţi pe linie moartă în cadrul disponibilizării istorice marca Berceanu, ceferiştii sînt pe cale să piardă şi războiul locurilor de muncă. Lăsaţi cu ochii în soare la capitolul protecţie socială, ceferiştii care credeau că programul concedierilor vizează doar salariaţii care îndeplinesc condiţiile de pensionare constată acum că restructurarea vizează tot mai mulţi angajaţi. Cum, în ultimii ani, Compania CFR Marfă s-a apropiat cu paşi repezi de faliment, prin tăieri de rute, distrugerea patrimoniului şi lipsa de implicare a statului în subvenţionarea căii ferate, angajaţii au fost sfătuiţi să intre în concediu fără plată cîte patru zile pe lună. Chiar dacă acceptă reducerea cheltuielilor în urma unor măsuri organizatorice, sindicatele nu sînt de acord cu reducerea programului de lucru al salariaţilor. Potrivit liderului Uniunii Sindicale “Feroviarul” Constanţa, Vasile Anghel, administraţiile au mai găsit o cale de a disponibiliza angajaţii, astfel că mii de salariaţi CFR Marfă ar putea intra cît mai curînd în şomaj tehnic timp de trei luni. “Pe lîngă cele 3.700 de concedieri din Infrastructură şi Călători, cei din conducerea Ministerului Transporturilor s-au gîndit să rezolve şi problema concedierilor la Marfă. În acest sens, a fost primită o recomnandare care ar putea trimite în şomaj salariaţii CFR Marfă, mai puţin mecanicii de locomotivă. Sînt 17.000 de angajaţi aici, însă trebuie ca decizia Adunării Generale să primească şi acceptul ministrului Radu Berceanu”, a declarat Anghel. Liderul sindical constănţean susţine că această măsură nu rezolvă în niciun fel problemele structurale ale sistemului feroviar, care trebuie salvat fie printr-o investiţie de 300 de milioane de lei, fie prin intermediul privatizării. “Nu aceasta este soluţia problemelor din calea ferată, dar trebuie să înţelegem că toate deciziile sînt luate la nivel politic. Dacă statul nu vine cît mai curînd cu o strategie viabilă, în această toamnă sau în iarnă, vom asista la trimiterea în stradă a mii de angajaţi şi de la Companiile Călători şi Infrastructură”, a mai declarat Vasile Anghel.



12