Miliardarul lui Băsescu a pierdut procesul cu Aeroportul „M. Kogălniceanu“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Instanța a respins acuzele ca fiind nefondate

Miliardarul lui Băsescu a pierdut procesul cu Aeroportul „M. Kogălniceanu“

Eveniment 29 Octombrie 2014 / 00:00 2040 accesări

Milionarul din port Gabriel Comănescu, cunoscut opiniei publice ca fiind unul dintre potentații apropiați lui Traian Băsescu, ar putea fi obligat să scoată din buzunar o sumă frumușică pentru a-l despăgubi moral pe directorul general al Aeroportului Internațional „Mihail Kogălniceanu“ (AIMK), Cristian Moldovanu. Omul de afaceri a pierdut ieri, definitiv, procesul pe care îl intentase prin intermediul uneia dintre firmele sale - SC Vega Offshore SRL - directorului AIMK. Pe acest fond, Cristian Moldovanu a declarat că urmează să se consulte cu familia pentru a hotărî dacă îl va da în judecată pe Comănescu atât pentru denunț calomnios în instanță, cât și pentru declarațiile directe date de milionarul din port la adresa lui, în care omul de afaceri susținea că directorul aeroportului ar avea probleme psihice. Contactat telefonic, Moldovanu a declarat că în ultima perioadă a fost ținta unei întregi campanii de denigrare, în condițiile în care Comănescu, fie direct, fie prin interpuși, a înaintat sesizări la numeroase ministere, conţinutul acestora fiind la fel de calomnios ca și declarațiile făcute în public. De ce este atât de supărat Comănescu, recunoscut mai ales pentru afacerile în domeniul transportului petrolier, pe directorul unui aeroport? El ar fi dorit, printr-una dintre firmele sale, să ofere servicii de taxi aerian pentru Exxon Mobile, firma care se ocupă de explorări ale zăcămintelor de petrol și gaze naturale în Marea Neagră.

Revenind la dosarul închis ieri de magistrații Judecătoriei Constanța, în plângerea formulată împotriva lui Moldovanu, reprezentanții firmei lui Comănescu - SC Vega Offshore SRL - reclamau faptul că li s-a refuzat înființarea unor birouri private în incinta aeroportului, care să deservească elicopterul firmei. Practic, vorbim despre un terminal privat de pasageri. Principalul cap de acuzare era legat de faptul că Vega ar fi pierdut contractul cu Exxon din cauza refuzului lui Moldovanu, care, astfel, ar fi încălcat chiar strategia de dezvoltare a aeroportului pe care îl conduce. Toate aceste acuzații au fost respinse de instanță ca nefondate. Era și dificil să se întâmple altfel, în condițiile în care principala acuzație - pierderea unei licitații Exxon de către Vega - a fost demontată cu documente. De exemplu, site-ul e-licitație reține că Exxon a stabilit ca termen-limită pentru depunerea ofertelor 16 ianuarie 2013, iar Moldovanu a fost numit ca director al AIMK patru luni și jumătate mai târziu, pe 31 mai 2013, prin Hotărârea nr. 3 a CA al aeroportului.



12