Milioane de utilizatori renunţă la reţelele de socializare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Milioane de utilizatori renunţă la reţelele de socializare

Monden 19 Septembrie 2013 / 00:00 584 accesări

Milioane de utilizatori din SUA şi Marea Britanie au renunţat la serviciile reţelei sociale Facebook şi şi-au şters paginile, în urma dezvăluirilor făcute de fostul asistent tehnic al CIA, Edward Snowden, şi portalul WikiLeaks privind supravegherea electronică la scară largă condusă de serviciile secrete din SUA, în colaborare cu alte ţări occidentale. Circa nouă milioane de persoane în SUA şi circa două milioane în Marea Britanie au renunţat la conturile de pe Facebook. „Oamenii devin mai precauţi cu privire la viaţa lor privată în spaţiul cibernetic din cauza unor informaţii intens mediatizate, precum cele recente privind spionajul Agenţiei Naţionale de Securitate din SUA”, a explicat editorul revistei „Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking”, Brenda Wiederhold.

Revista a publicat rezultatele unui studiu realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Viena, cu privire la cauzele pentru care oamenii părăsesc Facebook. Oamenii de ştiinţă au stabilit, în urma analizei răspunsurilor date de aproximativ 600 de intervievaţi, că cea mai frecventă cauză - 48,3% - este preocuparea pentru confidenţialitatea vieţii private pe internet. Pe locul secund - 13,5% - se situează nemulţumirea generală faţă de serviciile Facebook. Printre alte motive s-au numărat refuzul de a purta discuţii sterile şi teama de a deveni dependent de reţeaua socială. Unii dintre cei chestionaţi au răspuns că s-au săturat de obligaţia socială de a adăuga mereu noi prieteni. Studiul a mai constatat că printre cei care au părăsit preponderent Facebook se numără persoanele în vârstă şi bărbaţii.

Dependenţa de tehnologie este cât se poate de serioasă şi are efecte negative supărătoare. Americanii petrec în medie aproape două ore pe zi pe telefonul mobil, dintre care doar 23 de minute pentru vorbit. Consacră, de asemenea, 20 de minute zilnic pentru a trimite SMS-uri, 18 minute pentru mail, 16 minute pe site-uri şi 11 minute pe reţelele sociale. Trei sferturi dintre respondenţi spun că utilizează o aplicaţie pentru a cunoaşte vremea. Sondajul efectuat de Consumer Electronics Association (CEA), care a comandat sondajul, mai arată că 53% dintre utilizatori îşi folosesc telefonul mobil pentru a face cumpărături online, 66% dintre consumatorii de internet deţin un smartphone din august 2013 şi că 45% dintre consumatori în general au planificat să-şi cumpere unul în următoarele 12 luni. Dintre cei care nu îl au, circa 61% au planificat să-şi cumpere unul la un moment dat.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de puţin peste 1.000 de adulţi americani, din mai până în august 2013. CEA precizează că nicio marjă de eroare nu poate fi calculată deoarece studiul se bazează pe răspunsurile unor persoane voluntare.



12