Agricultorii care doresc să se înscrie în Registrul Agricol au obligaţia de a transmite autorităţilor locale, de trei ori pe an, informaţii privind terenurile deţinute, animalele din gospodărie şi modul de utilizare a suprafeţelor. Proiectul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale stabileşte normele tehnice de completare a Registrului Agricol, în perioada 2007-2011, după ce Executivul a aprobat noi norme de înscriere. Acestea prevăd ca în perioada 5-20 ianuarie a fiecărui an, fermierii şi persoanele juridice să comunice date privind terenul în proprietate, componenţa gospodăriei, efectivele de animale şi păsări din gospodărie, utilajele, instalaţiile agricole şi mijloacele de transport deţinute. Dacă în perioada 15-31 mai vor fi înregistrate datele privind modul de utilizare a suprafeţei agricole, în primele 15 zile ale lunii iulie vor fi depuse informaţii care privesc evoluţia efectivelor de animale în semestru I al anului în curs. În Registrul Agricol nu pot fi înscrise unităţile aparţinînd angajaţilor Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Ministerului Justiţiei şi Serviciului Român de Informaţii, chiar dacă acestea au în proprietate terenuri, animale sau păsări. În cazul comunelor, vor fi înscrise toate firmele care deţin terenuri agricole şi silvice, animale sau construcţii, dar şi gospodăriile, chiar dacă nu au în proprietate terenuri, animale sau imobile. Persoanele care locuiesc singure sînt considerate gospodării şi trebuie, de asemenea, înregistrate. În cazul în care un animal aparţine mai multor proprietari, acesta va fi înscris la gospodăria unde se află animalul în momentul declarării. Registrul Agricol va fi întocmit atît pe hîrtie, cît şi pe suport electronic, cheltuielile privind tipărirea şi difuzarea acestora fiind suportate din bugetele locale.