Ministerul Educaţiei îşi sfidează partenerii sociali

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ministerul Educaţiei îşi sfidează partenerii sociali

Social 13 Aprilie 2010 / 00:00 413 accesări

Reprezentanţii PC consideră că graba cu care Guvernul vrea să promoveze legea educaţiei este „o sfidare” la adresa partenerilor sociali implicaţi şi a partidelor din opoziţie care au cerut o analiză mai atentă a proiectului. Conform unui comunicat al PC, prin urgentarea trecerii legii prin Parlament, Guvernul vrea să acopere lipsurile şi erorile flagrante din lege, care au fost sesizate de sindicatele din învăţământ, dar şi de Partidul Conservator. „Premierul Emil Boc se încăpăţânează să distrugă învăţământul românesc şi să-i dea lovitura de graţie, comportându-se ca şeful unui partid unic”, adaugă conservatorii. În opinia acestora, scandalul pe care îl va naşte trecerea forţată şi împotriva naturii a legii educaţiei este menit să acopere tăierea salariilor din învăţământ şi situaţia de colaps din sistem. „Guvernul nu face decât să-şi mascheze incapacitatea de a gestiona situaţia din învăţământ şi, în general, din România, prin naşterea unor dispute absurde şi prin clamarea unei reforme care să şocheze opinia publică datorită extravaganţelor şi inepţiilor propuse. Dacă Emil Boc crede că astfel îi va păcăli pe români să nu observe bătaia de joc a Guvernului din toate domeniile de responsabilitate, se înşeală”, se mai arată în comunicat. Vicepreşedintele PNL, Mihai Voicu, a declarat că parlamentarii liberali au stabilit strategia partidului pentru dezbaterea Legii educaţiei, anunţând că PNL îşi va exercita dreptul de a ataca la Curtea Constituţională această lege dacă are elemente de neconstituţionalitate. Cadrele didactice, cercetătorii, angajaţii şi studenţii din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” au protestat, ieri, faţă de „caracterul antidemocratic al promovării proiectului legii educaţiei”, susţinând că „proiectul de lege se promovează fără o dezbatere reală din partea celor interesaţi şi chemaţi să o pună în aplicare, după ce a fost respins în unanimitate de rectorii întruniţi în Consiliul Naţional al Rectorilor”.



12