Eforturile Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), alături de cele ale Asociaţiei Litoral, de dezvoltare a Aeroportului Mihail Kogălniceanu, par să fie înfrînate de conducerea Ministerului Transporturilor (MT), care a cerut conducerii aeroportului să reducă cheltuielile de personal şi să taie lista de investiţii. Reprezentantul CJC în Consiliul de Administraţie al Aeroportului, Cristi Moldovanu, a declarat că decizia ministerului condus de democratul Radu Berceanu pare suprinzătoare în condiţiile în care, pe 23 aprilie, bugetul aeroportului pe 2009 a fost votat în Adunarea Generală a Acţionarilor chiar în prezenţa unui reprezentant al Minsterului Transporturilor, care a făcut parte din AGA. În ceea ce priveşte cererea MT de reducere a cheltuielilor de personal, Cristi Moldovanu a spus că a primit, ieri, de la MT, o notă prin care informează că fondul de salarii pe anul 2009 a fost majorat cu rata inflaţiei, respectiv 6,5%. Raportarea s-a făcut însă la valoarea salariului din ianuarie 2008, nu la cea din decembrie 2008. “În aceste condiţii, fondul de salarii la aeroport este mai mic cu 13,110 miliarde lei vechi faţă de anul trecut”, a precizat Moldovanu. El a adăugat că va urma o perioadă de discuţii între conducerea aeroportului şi sindicate pentru a se găsi cea mai bună formulă. Moldovanu a precizat că există mai multe posibile soluţii care sînt necesare pentru a se încadra în buget. Printre măsurile care vor fi luate în discuţie se numără trimiterea salariaţilor cîte 15 zile în concediu fără plată, prin rotaţie, tăierea anumitor sporuri, reorganizarea organigramei de sus în jos, adică de reducere a numărului de posturi de directori sau reducerea de personal. “Toate situaţiile vor fi analizate cu toate forţele implicate în activitatea aeroportului. Se va găsi soluţia optimă. Aeroportul are 230 de angajaţi în condiţiile în care avem un deficit de personal”, a spus Cristi Moldovanu. Reprezentantul CJC în conducerea aeroportului a mai spus că o altă cerinţă a MT care deranjează este anularea investiţiilor din acest an. Printre acestea se numără amenajarea unei parcări cu plată care poate genera venituri, amenajarea unui terminal de marfă şi montarea unei instalaţii de îndepărtat păsările din jurul aeroportului, pentru siguranţa avioanelor. “Domnii de la Ministerul Transporturilor au uitat de incidentul în care o barză a intrat într-un avion în timpul zborului. Poate cei de la MT s-au gîndit la barza care aduce copiii pe lume, pentru că altfel nu înţeleg de ce au oprit o investiţie care ar fi crescut siguranţa traficului aerian”, a spus Cristi Moldovanu.