Ministerul Transporturilor, casapul drumurilor spre litoral

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Întârzieri de peste o oră

Ministerul Transporturilor, casapul drumurilor spre litoral

Eveniment 25 Iunie 2011 / 00:00 1018 accesări

Drumul spre Constanţa a devenit, în ultimii ani, din ce în ce mai anevoios, mai ales pentru turiştii care vin la malul mării în fiecare vară. În august 2010, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, promitea că în iunie 2011 vor fi încheiate lucrările la calea ferată Bucureşti - Constanţa, precum şi la tronsonul de autostradă Cernavodă – Constanţa. „Autostrada Cernavodă-Constanţa va fi finalizată până la sfârşitul anului 2011, dar şoferii vor putea circula pe acest tronson pe un singur fir, probabil din iunie 2011, când vor fi încheiate şi lucrările la calea ferată Bucureşti-Constanţa”. Deşi lucrările la porţiunile menţionate au înaintat cu viteza melcului împiedicat, actualul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, i-a luat nu numai scaunul lui Radu Berceanu, ci şi promisiunile. Luna iunie a venit, se apropie de final şi nici una din promisiunile iniţiale ale celor doi demnitari nu este pe punctul de-a se transforma în realitate. În ceea ce priveşte autostrada, tronsonul Cernavodă - Constanţa va putea fi dat în folosinţă, cel mai probabil, în 2012, din cauza eşecului lucrărilor la partea Cernavodă - Medgidia, incompetenţa reprezentanţilor statului făcându-i pe francezii de la Colas să ceară rezilierea contractului.

CALEA FERATĂ NU E O SOLUŢIE. Ministrul Anca Boagiu estima că, în august, vor fi semnate contractele cu noul constructor, valoarea estimată fiind de 726,2 milioane lei fără TVA. Şocant este faptul că, deşi au blamat oficialii de la Colas care au solicitat suplimentarea valorii contractului după ce Ministerul Transportului a modificat traseul, ceea ce însemna costuri în plus pentru constructor, valoarea noului contract este mai mare decât cea a contractului iniţial cu firma franceză (634,3 milioane de lei), în condiţiile în care o parte a tronsonului a fost deja finalizată. O nouă piedică pusă în calea turiştilor de Ministerul Transporturilor o constituie reabilitarea podului Cernavodă în plin sezon estival, ceea ce a dus la devierea traficului către Constanţa prin Cernavodă. Cei care cred că evită stresul provocat de mersul bară la bară prin Cernavodă dacă apelează la CFR Călători au parte de o nouă surpriză neplăcută. Ca în fiecare sezon estival, CFR Călători a suplimentat trenurile către litoral, deşi pe o bucată a tronsonului Bucureşti - Constanţa încă se mai circulă pe un fir. Prin urmare, întârzierile sunt inevitabile.

76 MINUTE ÎNTÂRZIERE. Cel mai recent caz de acest fel s-a petrecut joi seara, când trenul Bucureşti Nord – Constanţa, care trebuia să plece din Capitală la ora 19.13 a ajuns la mare cu o întârziere de peste o oră. „Trenul a avut o întârziere de 76 de minute. Principala cauză o constituie faptul că se circulă pe un singur fir pe Regionala Bucureşti”, a declarat directorul Centrului Comercial de Călători (CCC) Constanţa din cadrul CFR Călători, Gabriel Ţăranu. Potrivit datelor puse la dispoziţie de şeful Serviciului Dispecerat al CCC, ing. Radu Călinescu, trenul a plecat din Bucureşti Nord cu 17 minute întârziere, din cauza aducerii la peron a unui tren internaţional. Între staţiile Pantelimon - Bărăganu, trenul a mai întârziat alte 59 de minute, din diferite cauze (un semafor defect, trecerea unei alte garnituri, restricţii de viteză). Prin urmare, deşi promisă în repetate rânduri de foştii şi actualii miniştri portocalii ai Transporturilor, reducerea duratei călătoriei între capitală şi litoral rămâne doar un vis frumos, iar ministrul Anca Boagiu pare să nu fie interesată de rezolvarea problemelor de lângă „casă”.



12