Deşi promovarea şi sprijinirea turismului ar trebui să fie principala preocupare a ministerului de resort, în realitate, lucrurile nu stau deloc aşa, responsabilitatea apăsând numai pe „umerii” asociaţiilor de promovare şi ai federaţiilor patronale din Turism. În aceste condiţii, nu este de mirare că tot mai mulţi actori din acest sector se plâng de activitatea Ministerului Turismului. Cu ocazia conferinţei de deschidere a Târgului de Turism al României, care se desfăşoară între 15 şi 18 martie, la Romexpo, reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) au declarat că ministerul de resort abordează discuţiile cu patronatele din turism în patru etape - „Nu ne lasă Fondul Monetar Internaţional”, „Nu ne lasă UE”, „Nu e prevăzut în buget” şi „Ne vedem data viitoare”. La rândul ei, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, a declarat că susţine desfiinţarea Ministerului Turismului şi trecerea acestuia ca agenţie în subordinea altui minister. Martin a afirmat că agenţia respectivă este suficientă pentru a se ocupa de legislaţia şi reglementările din turism, iar promovarea trebuie lăsată pe mâna patronatelor, care să se unească într-o organizaţie naţională de turism. Preşedintele ANAT a mai declarat că, începând cu această vară, staţiunea constănţeană Mamaia va avea o strategie de promovare şi un calendar de evenimente. În demersurile lor, federaţiile patronale şi asociaţiile de promovare din turism vor avea şi sprijinul USL. Vicepreşedintele Departamentului de Turism al USL, Alin Burcea, a declarat că alianţa intenţionează, dacă ajunge la guvernare, să scutească de impozit pe profit pe o perioadă de cinci ani investiţiile noi în turismul balnear şi în infrastructura de agrement.