Ministru nou la Turism, metehne vechi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Laude pe munca altora

Ministru nou la Turism, metehne vechi

Eveniment 16 Martie 2012 / 00:00 404 accesări

Românii care încă mai sperau că demisia guvernului Boc şi venirea Guvernului Ungureanu poate aduce o schimbare în bine la nivelul ţării noastre sunt pe cale să fie, din nou, dezamăgiţi. Singurul lucru pe care noii miniştri l-au demonstrat, până în prezent, este că sunt „bucăţică ruptă” din predecesorii lor. La Educaţie continuă aplicarea aceloraşi reforme dezastruoase pentru sistemul de învăţământ românesc, iar, la Turism, noul ministru, Cristian Predescu, calcă, hotărât, pe urmele Elenei Udrea. Şi, pentru că una din marile „moşteniri” lăsate de fostul ministru o reprezintă „umflarea” performanţelor instituţiei şi lauda pe munca altora, noul ministru a ţinut să demonstreze că şi el excelează la acest capitol. Astfel, prezent la cea de-a XXVII-a ediţie a Târgului de Turism al României, care se desfăşoară în perioada 15 - 18 martie la Centrul Expoziţional Romexpo din Bucureşti, ministrul Petrescu a început să se laude cu investiţiile realizate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) în infrastructura de turism, care se pare că au contribuit la înregistrarea unor creşteri constante în acest domeniu pe parcursul anului 2011, atât la sosirile vizitatorilor străini (+12,8%), cât şi în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti români (+16,9%).

INVESTIŢII NUMAI PE HÂRTIE? Ciudat este faptul că, în afară de ministrul de resort, niciunul din actorii principali din Turism (asociaţii regionale de promovare, federaţii patronale, hotelieri, autorităţi locale) nu a remarcat respectivele investiţii, dimpotrivă, majoritatea plângându-se de faptul că acestea sunt inexistente. În ceea ce priveşte investiţiile făcute la nivelul unităţilor de cazare, în special cele de pe litoral, singurele investiţii au fost făcute de hotelieri şi de autorităţile locale. În ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti, nici aici Ministerul nu are niciun merit, procentele în plus datorându-se eforturilor făcute de asociaţiile de promovare şi federaţiilor patronale din turism, care au organizat diferite campanii de promovare şi au făcut tot posibilul pentru a face cunoscute destinaţiile turistice din România atât în rândul turiştilor străini cât şi a celor români.

REPREZENTANŢII ASOCIAŢIEI NAŢIONALE A AGENŢIILOR DE TURISM DIN ROMÂNIA AU LANSAT, DIN FONDURI PROPRII ŞI FĂRĂ SPRIJINUL MINISTERULUI, O SERIE DE CAMPANII DEDICATE EXCLUSIV ROMÂNILOR, CARE BENEFICIAZĂ DE ANUMITE AVANTAJE LA ACHIZIŢIONAREA UNEI VACANŢE ÎN ŢARĂ

Culmea tupeului ministrului Petrescu a reprezentat-o, însă, afirmaţia potrivit căreia cooperarea cât mai strânsă între autorităţile centrale şi operatorii economici este importantă pentru diversificarea şi creşterea calităţii serviciilor turistice pe care România le oferă. În condiţiile în care, de ani buni, reprezentanţii hotelierilor, asociaţiilor de promovare, federaţiilor patronale şi agenţiilor de turism trag, efectiv, de Ministerul Turismului pentru a colabora pentru binele României, spusele ministrului scot la iveală aroganţa cu care demnitarii tratează poporul român, pe care îl consideră prea prost pentru a putea face diferenţa între fapte şi simple vorbe.

Vicepreşedintele Departamentului de Turism din cadrul USL, Alin Burcea, a declarat că USL îşi propune, când vine la guvernare, atragerea turiştilor străini, acesta fiind principalul obiectiv al Opoziţiei în domeniul turismului. „Cel mai important lucru pentru USL este aducerea de turişti străini. Incoming-ul este ţinta numărul unu în viziunea noastră pentru guvernarea ce va veni, pentru că sunt bani noi care intră în economie. Incoming-ul este cea mai curată formă de export pentru că exportăm la turism aer, soare, mâncare, băutură, distracţie. Aici sunt multe de făcut, trebuie sprijinite agenţiile române care fac incoming, gândiţi-vă cât de greu e să promovezi un produs care nu are brand, precum România. Trebuie să sprijinim cele 15 agenţii care fac incoming în România, la broşuri să îi confinanţăm, la site-uri. Vrem o primă de incoming pentru fiecare turist străin adus în hotel să se primească un euro, doi euro, este cea mai bună formă de stimulare pentru turiştii pe care i-ai adus, să vedem dacă se poate aplica din punct de vedere legislativ acestă primă pentru incoming şi această sumă să se scadă din impozitul pe profit”, a declarat el. USL mai vrea să scutească de impozit pe profit, pe o perioadă de cinci ani, investiţiile noi în turismul balnear şi pentru o perioadă mai mică de trei ani în ceea ce priveşte infrastructura de agrement, a adăugat Burcea. Tarifele speciale ale Tarom pentru cursele pe litoralul românesc sunt o altă ţintă a USL, a precizat el, pentru că “e mai ieftin pentru un clujean să ia avionul până la Mallorca decât până la Năvodari”.



12