Dezbaterea publică privind strategia de privatizare a CFR Marfă va fi reluată marţi, după ce discuţiile de ieri au fost oprite din cauza absenţei reprezentanţilor companiei de transport, dar reluate la sosirea ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. Sindicatele feroviare au solicitat ministrului să le pună la dispoziţie strategia realizată de consultant, pentru a putea veni săptămâna viitoare şi cu alte propuneri privind vânzarea pachetului de acţiuni. Iniţial, şedinţa a fost amânată pentru 15 septembrie, însă la solicitarea ministrului aceasta a fost reprogramată pentru 7 septembrie. \"Mi se pare foarte departe data de 15 septembrie. Eu cred că mai repede facem mai multe întâlniri la intervale mai scurte decât una îndepărtată\", a spus Berceanu. În timpul dezbaterii, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, i-a spus ministrului că nu este de acord cu privatizarea CFR Marfă din cauza contextului economic, a cotei de piaţă în scădere şi a relaţiei tensionate dintre sindicate şi minister. Berceanu i-a răspuns că este de acord şi a solicitat soluţii pentru rezolvarea problemelor. \"Sunt de acord cu toate cele trei probleme, doar că peste şase luni vor fi şi mai grave. Eu cred că acest proces se va întinde cel puţin până la jumătatea anului viitor, pentru că privatizarea are nişte etape pe care este bine să le discutăm\", a spus Berceanu. Dezbaterea publică privind privatizarea CFR Marfă de joi, amânată după o oră de discuţii, iniţial pentru 15 septembrie, din cauza absenţei reprezentanţilor companiei feroviare, a fost reluată la apariţia ministrului Transporturilor, care nu-şi anunţase prezenţa. La eveniment au fost prezente sindicatele feroviare, patronatele din domeniu şi reprezentanţi ai ministerului Transporturilor. Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi publicat la 5 august pe site-ul propriu, împreună cu nota de fundamentare. Sindicatele din CFR au convenit săptămâna trecută cu Ministerul Transporturilor să retragă proiectul cu privire la privatizarea CFR Marfă, pentru a fi pus mai întâi în dezbatere publică. Strategia a fost realizată de consorţiul de consultanţi format din Deloitte şi Boştină şi Asociaţii şi prevede ca vânzarea pachetului de acţiuni să aibă loc în urma unei licitaţii cu strigare. Potrivit proiectului, ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vânzare şi/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificărilor de orice natură intervenite în termenii ofertei iniţiale de vânzare, intervenţiei unor condiţii care ar putea influenţa negativ rezultatele procesului de privatizare şi/sau neparticipării potenţialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizării tranzacţiei. CFR Marfă deţine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 locomotive.