Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, se află luni, 13 februarie, în vizită oficială la Mangalia. Principalul obiectiv al vizitei il reprezintă Șantierul Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries. Pachetul majoritar de acțiuni al Șantierului Naval de la Mangalia este deținut de compania coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd, iar statul român deține 49%, prin Ministerul Economiei. Totodată, în cadrul acestei întrevederi vor avea loc și discuții privind oportunitățile de dezvoltare ale regiunii precum și asigurarea stabilității economice a județului. La eveniment participă și președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, și senatorul Nicolae Moga.
"Marcăm un alt tip de gestionare a participațiilor statului. În primul rând avem un tip de gestionare integrată. Ne interesează în mod special compania DMHI. Această companie are o pondere importantă în economia județului Constanța, în special în zona de sud. Sunt 2.000 de angajați în această companie, dacă îi mai punem la socoteală și pe cei din companiile subcontractare, vorbim de 6.000 de oameni în total. Tipul de business din Șantierul Naval Mangalia face parte din noua politică a Ministerului Economiei, unde avem un grad de prelucrare ridicat și vrem să fim un partener activ, în virtutea celor 49% din acțiunile acestei companii deținute de statul român", a declarat ministrul Economiei, la începutul vizitei.
La rândul său, președintele CJC, Horia Țuțuianu, a declarat că l-au chemat pe ministrul Economiei să evalueze situația companiei, în contextul numeroaselor probleme legate de nemulțumirile angajaților și eventualele disponibilizări care ar putea avea loc în rândul șantierului și companiilor subcontractante. "În cadrul acestei vizite vom afla cum stăm și ce măsuri poate lua Ministerul Economiei, pe partea economică, respectiv CJC, pe partea socială", a declarat Țuțuianu.
1.000 DE ANGAJAȚI VOR RĂMÂNE PE DRUMURI?
Chiar dacă autoritățile au anunțat că se străduiesc să readucă DMHI pe linia de plutire, sunt persoane care spun că situația este departe de a se redresa. Liderul sindicatului din cadrul DMHI, Florian Marin, a declarat că, după Paște, există riscul ca 1.000 de angajați să fie dați afară. În viziunea liderului de sindicat, singura soluție pentru rezolvarea situației este analizarea pierderilor șantierului, din ultimii 2 ani.
PIERDERI FINANCIARE FOARTE MARI! CE E DE FĂCUT
În cadrul conferinței de după vizită, ministrul Economiei a declarat că DMHI înregistrează pierderi de cinci ani, însă problema nu este numai la Mangalia, ci la nivel mondial. De aceea, ministrul Alexandru Petrescu a spus că va contacta Guvernul Coreei de Sud pentru a afla care sunt planurile de sustenabilitate prin care poate ajuta compania să se dezvolte. La nivel local, Petrescu a sugerat mai multe direcții de redresare. "Le-am explicat că ar trebui să își diversifice portofoliul de clienți și să se axeze mai mult pe alte tipuri de activități, nu numai pe construcția de nave. E clar că trebuie să intre și în zona de reparații, și în zona de livrare de componente medii și mari, de încheiere a parteneriatelor cu alte șantiere navale din lume. Piața își va reveni, dar este important ca această companie să își prezerve forța de muncă, să își păstreze personalul calificat pe care îl are în prezent, pentru că oamenii au fost formați cu mari eforturi și mari costuri, iar daca actualii angajați dispar, alții nu vor mai veni", a declarat ministrul. El a spus că, în prezent, DMHI înregistrează datorii de aproximativ 800 de milioane de dolari. De asemenea, el a precizat că nu știe despre nicio intenție de disponibilizări, însă pune accentul pe menținerea unui flux continuu de muncă.