Odată cu adoptarea Legii Educaţiei, ministrul de resort, Daniel Funeriu, împreună cu premierul Emil Boc, au făcut tot posibilul pentru a convinge românii că aceasta este schimbarea de care avea nevoie Educaţia din România pentru a deveni performantă. În acest scop au gonit din sistem mii de cadre didactice calificate, care au renunţat la meseria de dascăl după tăierile salariale de până la 50% şi au închis mii de şcoli, limitând şi mai mult accesul copiilor la educaţie. Mai mult, în loc să deschidă, din nou, porţile şcolilor profesionale, sau să organizeze Bacalaureatul pe niveluri (nu poţi cere unui elev de seral la profilul real să rezolve aceleaşi subiecte ca un elev de la acelaşi profil, dar la învăţământul de zi, sau să ai aceleaşi aşteptări de la elevii liceelor tehnologice şi cele teoretice), ministrul Funeriu s-a complăcut în situaţia actuală, folosind rezultatele dezastruoase de la Bac pentru a-şi promova reforma. Prin urmare, nu este de mirare că românii nu cred că schimbările aduse sistemului de învăţământ românesc vor aduce îmbunătăţirile dorite. Potrivit unui sondaj online realizat de site-ul Ziare.com, 1.486 (48,36%) dintre participanţii la sondaj sunt sceptici în ceea ce priveşte reuşita reformei învăţământului, în timp ce 106 (3,44%) au preferat să nu răspundă, sau nu au ştiut ce să răspundă. Restul respondenţilor au considerat că măsurile luate de Funeriu ar putea scoate Educaţia din criză. Sondajul a fost realizat în perioada 12-19 septembrie, la acesta participând 3.083 de cititori ai Ziare.com. Ministrul Educaţiei a declarat, ieri, la o dezbatere, că se simte stingher atunci când aude sintagma „reforma lui Daniel Funeriu”, arătând că întotdeauna a fost alergic la cuvântul reformă. „Nu a fost ministru care să nu fi început cu reforma şi să o fi făcut (...) de aceea utilizarea cuvântului reformă ne duce cu gândul la un eşec”, a afirmat Funeriu. În ciuda „alergiei” sale, ministrul a făcut tot posibilul pentru a-şi impune propria reformă, fără să ia în calcul nici măcar o secundă sugestiile celor direct implicaţi în procesul educaţional: cadre didactice, părinţi, elevi.