Ministrul Jianu nedreptăţeşte agenţiile de turism

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ministrul Jianu nedreptăţeşte agenţiile de turism

Eveniment 20 Septembrie 2014 / 00:00 419 accesări

Ministrul pentru IMM şi Turism, Florin Jianu, a reuşit să supere agenţiile de turism din România, declarând că „turismul nu este apanajul unei persoane sau alta (sic!), cu atât mai mult cu cât unii dintre aceştia provin din politică, ceea ce nu reprezintă în mod necesar o abordare echilibrată şi dezinteresată”. „Cred de asemenea că am încercat să avem o abordare cât mai constructivă în ceea ce priveşte turismul românesc (...) Susţinem prin politicile noastre parteneriatul public-privat, şi aici amintesc schema de ajutor de stat cu privire la investiţii în turism, care este gata, şi aceasta nu sprijină agenţiile de turism, ci investiţiile în structuri de cazare şi agrement”, a mai spus el. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a apreciat ca nedreaptă declaraţia, enumerând, într-un comunicat, toate beneficiile pe care activitatea ANAT le-a adus românilor, sistemului şi economiei. „Dăm ca exemplu legea voucherelor de vacanţă în forma modificată, propunerile referitoare la modificarea Legii turismului, propunerile referitoare la târgurile de turism la care Autoritatea participă cu stand naţional, propunerile referitoare la fiscalitate, proiectul de modificare a contractului cu turistul, propunerile de simplificare a sistemului de acordare de vize turistice pentru turiştii străini şi multe alte proiecte la care ANAT a colaborat cu ministerul şi cu Autoritatea Naţională pentru Turism în mod constructiv, transparent şi în interesul nu numai al comunităţii membrilor noştri, ci şi în interesul industriei, în general", se arată în comunicatul ANAT. Agenţiile de turism susţin că declaraţia ministrului Jianu este şi discriminatorie în raport cu contribuabilii din turism: numai în 2013, primele 40 de agenţii de turism din România au susţinut peste 2.000 de locuri de muncă şi au contribuit la bugetul de stat cu peste 25 de milioane lei. În prezent, în România funcţionează peste 2.500 de agenţii de turism, care susţin peste 6.000 de locuri de muncă. ANAT semnalează şi inoportunitatea unei astfel de declaraţii, în condiţiile în care asociaţia a elaborat o propunere de susţinere prin scheme de ajutor de stat a activităţilor de promovare a turismului intern şi de incoming, la solicitarea conducerii ministerului, şi nu a condiţionat aprobarea schemei de ajutor de stat propuse. „În aceste condiţii, suntem surprinşi că ni se comunică prin declaraţii de presă că schema de ajutor de stat nu sprijină agenţiile de turism şi se poate înţelege de aici că membrii noştri sunt contribuabili de mâna a doua, ale căror investiţii nu merită să fie sprijinite. Şi asta în condiţiile în care, în ultimii ani, ministerul a alocat fonduri importante pentru susţinerea tour-operatorilor din străinătate", a declarat preşedintele ANAT, Lucia Morariu.

Taguri articol


12