După ce ani la rând „regii asfalturilor” au primit sume enorme de la bugetul de stat, pentru întreţinerea drumurilor, fără a-şi face treaba, noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, ia în calcul posibilitatea ca finanţarea utilajelor de deszăpezire să fie făcută din fonduri europene. „Am adus în discuţie o temă de foarte mare actualitate, respectiv finanţarea materialelor utilajelor pentru deszăpezire la calea ferată şi la compania de drumuri. În acest sens, am formulat o solicitare către comisarul pentru Dezvoltare Regională Johannes Hahn pentru a evalua posibilitatea finanţării acestor utilaje din fonduri europene, lucru de care am avea mare nevoie, atât pentru Compania de Drumuri, cât şi pentru CFR”, a declarat ministrul Nazare, vineri, la Bruxelles. Cu alte cuvinte, noul şef al Transporturile pregăteşte terenul pentru a băga în buzunarele drumarilor bani europeni. În condiţiile în care, oricum, preţul plătit de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi România este imens (aproape 16.000 de euro pentru deszăpezirea unui metru liniar de autostradă), având în vedere rezultatele de pe şosele ale firmelor care se ocupă de întreţinerea şi deszăpezirea, poate ar fi mai înţelept ca ministrul Nazare să ia în calcul, pentru început, rezilierea respectivelor contracte şi căutarea unor firme serioase. Este greu de crezut, însă, că acest lucru se va întâmpla, având în vedere că multe dintre contractele de întreţinere a drumurilor au fost cu „dedicaţie” pentru clientela politică a actualului partid de guvernământ. Clientelă care, acum, se va putea înfrunta şi din bani europeni, în timp ce drumurile vor rămâne în aceeaşi stare ca şi până acum. Culmea este că şi până acum se puteau achiziţiona utilaje de deszăpezire din fonduri europene, însă punctajele acordate de autorităţile de management din România pentru astfel de proiecte au fost atât de mici încât, evident, astfel de proiecte nu au fost considerate prioritare. Şi atunci, despre ce vorbeşte noul ministru de la Transporturi?