Ministrul Transporturilor vrea devansarea termenelor de finalizare la autostrada Pitești - Sibiu

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ministrul Transporturilor vrea devansarea termenelor de finalizare la autostrada Pitești - Sibiu

28 Aprilie 2016 / 16:01 573 accesări

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a declarat joi, că ar vrea devansarea termenului de finalizare pentru lucrările de pe autostrada Piteşti - Sibiu, în cazul cărora șantierul nu a fost deschis încă și care are termenul de finalizare 2021.

"Pentru această autostradă termenul de finalizare este 2021. Pentru bucata pe care suntem acum este 2020, pentru că este secţiunea 5. Secţiunea 1 va avea acelaşi termen. Ce încercăm noi acum să facem este să devansăm termenul, fără să lăsăm loc de vreo greşeală, să păstrăm calitatea şi să ne mărim viteza. Deci, sperăm să fie înainte de 2020, dar nu promitem nimic. Este ceea ce ne dorim, împreună cu toţi colegii", a declarat Dan Costescu, ministrul Transporturilor, aflat joi în localitatea Borlești din județul Argeș.

În 2015 au fost demarate lucrările geotehnice din cadrul studiului de fezabilitate pentru autostrada Piteşti- Sibiu, iar la finalul acestora vor începe lucrările propriu-zise ale autostrăzii. Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în luna iulie 2016.

În urma unor consultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, respectiv varianta trei din cele cinci propuse.Sibiu-Piteşti este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional.

Traseul porneşte de la capătul actualei autostrăzi Bucureşti-Piteşti şi va continua către Curtea de Argeş. De acolo porneşte către un nod rutier la Tigveni unde se va intersecta cu Drumul Judeţean 678A care leagă acum Curtea de Argeş de Râmnicu-Vâlcea, prin E81, după care urcă spre Nord, spre satul Văleni. De acolo traseul autostrăzii virează spre Vest, unde vor fi construite două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime după care traseul va intra pe Valea Oltului, la Călimăneşti, care practic va conecta şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Pe Valea Oltului urmează şi cea mai lungă succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Următorul nod rutier este în apropierea localităţii Racoviţa după care drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa unde în viitor va fi construită legătura cu autostrada Făgăraş Sibiu. Următorul nod rutier este la Veştem unde se intersectează cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.



12