Mititelul românesc, în pericol!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
O nouă cerinţă UE

Mititelul românesc, în pericol!

Eveniment 03 Mai 2013 / 00:00 322 accesări

ADITIVI INTERZIŞI Uniunea Europeană vrea să interzică comercializarea micilor, un produs specific românesc. Cel puţin nu sub actuala reţetă. Interdicţia ar urma să intre în vigoare de la 1 iunie şi este o consecinţă a unei directive europene, care prevede că de la 1 iunie se interzice folosirea în compoziţia produselor de carne procesată a carbonaţilor de sodiu, a unui conservant şi a unui antioxidant - aditivi alimentari care sunt esenţiali în reţeta de preparare a micilor. Însă, în „apărarea mititelului românesc” sare Guvernul de la Bucureşti, care a transmis Comisiei Europene o solicitare pentru ca reţeta mititeilor să fie inclusă pe lista reţetelor tradiţionale. „Guvernul consideră că includerea mititeilor în lista produselor tradiţionale reprezintă o soluţie corectă şi normală, susţinută şi de reprezentanţii industriei producătorilor de carne. Autorităţile române vor lua toate măsurile necesare pentru a nu se interzice micii pe teritoriul României”, se arată într-un comunicat al Executivului. Reprezentanţii Guvernului precizează că discuţia de la nivelul Uniunii Europene se referă numai la micii produşi industrial.

MITITELUL, LA MARE PREŢ În lupta pentru micul românesc a intrat şi Asociaţia Română a Cărnii, cea mai importantă organizaţie a procesatorilor de carne din România, care a solicitat deja Comisiei Europene introducerea actualei reţete de mici în lista celor tradiţionale, pentru ca procesatorii români să poată folosi în continuare aditivii ce urmează să fie interzişi. Dacă mai marii UE vor lua în considerare solicitările României, mititeii româneşti, alături de burger şi de cârnatul spaniol chorizo, vor intra în categoria produselor tradiţionale care nu sunt supuse acestor reguli. Şi, ca să ne facem o idee cât de apreciaţi sunt micii, spunem că, în 2012, piaţa locală a mititeilor s-a ridicat la aproape 22.000 tone, dintre care 72% a fost acoperit de vânzările din retailul modern.



12