UniCredit Ţiriac Bank mizează pe 10.000 clienţi pentru serviciul de Mobile Banking, până la finele anului, spune oficialul băncii Bogdan Spuză. „Numărul utilizatorilor de servicii bancare prin internet a ajuns, la jumătatea anului, la peste 116.000 clienţi, dintre care peste 79.000 sunt persoane fizice, 37.000 sunt persoane juridice”, spune Spuză. Clienţii pot solicita noua aplicaţie fie într-una din sucursalele băncii, fie prin contul deja existent de Online Banking. În maximum 48 ore, banca trimite un SMS datele necesare descărcării aplicaţiei şi validării contului. Accesul la serviciul „Mobile B@nking” costă 2 lei/lună (este şi gratuit, în anumite pachete ale băncii), însă economiile făcute sunt substanţiale, deoarece multe operaţiuni (tranzacţiile între conturi, spre exemplu) sunt cu 50% mai ieftine comparativ cu cele efectuate la ghişeu, spune Bogdan Spuză. Piaţa de mobile banking (operaţiuni bancare efectuate direct de pe telefonul mobil/tabletă) a crescut exponenţial, în ultimii ani, odată cu avansul tehnologiei. În prezent, în România există 26 milioane de terminale mobile active, dintre care 4,5 milioane sunt telefoane cu acces la internet, iar două milioane sunt smartphone-uri.